رتبه استان گیلان در باسوادی ارتقاء یافت/تلاش برای استخدام آموزش‌دهندگان سوادآموزی

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گیلان:

رتبه استان گیلان در باسوادی ارتقاء یافت/

تلاش برای استخدام آموزش‌دهندگان سوادآموزی

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در پایان سرشماری سال ۹۵ میزان باسوادی به نزدیک ۹۷ درصد در گیلان رسانده شد گفت: گیلان از رتبه هفتم میزان باسوادی به رتبه چهارم در سال ۹۵ در کشور ارتقاء یافت.

نورالله اکبری امروز در نشست خبری در رشت ضمن گرامیداشت مقام معلم اظهار داشت: بر اساس تعاریف بین‌المللی سازمان یونسکو از باسوادی، سه شاخصه خواندن، نوشتن و محاسبه کردن در تعیین باسوادی افراد نقش دارد و اگر کسی بتواند با زبان رسمی کشور خود بخواند و بنویسد و محاسبه کند باسواد است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گیلان تصریح کرد: در سرشماری سال 90 در دامنه سنی 10 تا 49 سال که جامعه هدف سوادآموزی است 95 درصد افراد در استان گیلان باسواد بودند و جمعیتی قریب به 90 هزار نفر بی‌سواد داشتیم.

اکبری با اشاره به اینکه با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در پایان سرشماری سال 95 میزان باسوادی به نزدیک 97 درصد در گیلان رسانده شد گفت: گیلان از رتبه هفتم میزان باسوادی به رتبه چهارم در سال 95 در کشور ارتقاء یافت.

وی با بیان اینکه بر اساس آماری که در سامانه سوادآموزی کشور به ثبت می‌رسد و با سامانه آمار ایران و ثبت احوال هماهنگ است میزان بی‌سوادی در استان گیلان کمتر از 10 هزار نفر است افزود: بیشترین میزان بی‌سوادی در شهرستان تالش و سپس شهرستان رشت و فومن و صومعه‌سرا به ثبت رسیده است.

اکبری گفت: یزد، سمنان و شهر تهران در رتبه‌های اول تا سوم باسوادی کشور قرار دارند و گیلان با همکاری سازمان‌های مختلف همچون کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها با برگزاری جلسات منظم در تلاش است میزان بی‌سوادی را به حداقل ممکن برساند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه آنچه از آمار بی‌سوادی باقی‌مانده لایه‌های سختی هستند که جذبشان بسیار سخت صورت می‌گیرد افزود: برنامه ریزی‌های لازم انجام شده تا با تلاش آموزش دهندگان سوادآموزی، همه افراد باقی‌مانده  وارد فرآیند سوادآموزی شوند.

اکبری با تقدیر از زحمات تلاشگران عرصه سوادآموزی و آموزش دهندگان خستگی‌ناپذیر خاطرنشان کرد: تجلیل از آموزش‌دهندگان برتر سوادآموزی استان گیلان در هفته معلم برگزار می‌شود.

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش گیلان افزود: امیدواریم در سال تحصیلی آینده بر اساس مصوبه سال گذشته مجلس شورای اسلامی که آموزش‌دهندگان تجمیعی به‌عنوان حق‌التدریسی بر اساس نیاز و رشته تحصیلی به‌کار گرفته می‌شوند بتوانیم از ظرفیت آموزش دهندگان در آموزش و پرورش به‌عنوان نیروی حق‌التدریس استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست