اجرای طرح ضربتی تولید و اشتغال،تلاشی برای رفع محرومیت های روستایی

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان؛اجرای طرح ضربتی تولید و اشتغال را تلاشی اثربخش برای رفع محرومیت در بستر روستا قلمداد کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان،عصر امروز نشست بررسی اجرای طرح ضربتی تولید و اشتغال با حضور نمایندگانی از سازمان مرکزی برگزار شد.
در این نشست رضا علیزاده به توانمندی های گیلان در سه حوزه میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری اشاره نمود و گفت:امروز گیلان قطب بزرگ گردشگری کشور محسوب می شود و از این حیث رونق اقتصادی در سالهای اخیر را تجربه نموده است.
وی با بیان اینکه گیلان بیش از هزار روستا با طبیعتی منحصربفرد را در خود جای داده،به محوریت قرار گرفتن این مناطق جهت اجرای طرح های توسعه ای اشاره کرد و افزود:پراکندگی روستاها و نیز فراوانی حوزه تمدنی این مناطق،انگیزه مضاعف گردشگران جهت افزایش سفر رابه دنبال دارد.
این مسئول برخورداری گیلان از 17 روستای هدف گردشگری را بعنوان سند افتخار طبیعی و گردشگری گیلان یاد کرد و اذعان داشت: 15روستای دیگر نیز جهت کسب این عنوان پیشنهاد شده است.
وی به حوزه صنایع دستی گیلان و برخورداری استان از 90شاخه مهارتی خاص اشاره کرد و افزود:در راستای بهبود کسب و کار انفرادی و کارگاهی فعالیت های ممتازی در استان صورت گرفته که جلوه ای از آن را می توان در روستاهای بدون بیکار گیلان مشاهده کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان؛ روستاهای بدون بیکار را نمونه ای کامل از طرح توسعه ای بر مبنای شرایط طبیعی و فرهنگ بومی قلمداد کرد و اظهار داشت:اجرای طرح ضربتی تولید و اشتغال همچون طرح مذکور رفع محرومیت ها را به دنبال دارد.
وی فراهم نمودن زیرساختها و نیز توسعه گردشگری در مناطق روستایی گیلان را لازم و ملزوم یکدیگر خواند و خاطرنشان کرد:با اجرای این طرح می توان مناطق روستایی کمتر توسعه یافته ای را که پتانسیل های ارزنده ای دارند به بلوغ و ابادانی رساند.
در ادامه ایزدیار نماینده سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با ابراز خرسندی از روند مطلوب گردشگری در گیلان و توجه به ارکان توسعه محور در این صنعت،انتخاب 73 روستای کشور برای اجرای طرح ضربتی تولید و اشتغال را تلاشی ارزنده از سوی سازمان مرکزی برای تحقق اقتصاد مقاومتی خواند و گفت:باید تلاش شود تا مناطق کمتر توسعه یافته کشور به بالندگی و رشدی چشمگیر دست یابند.
وی بااشاره به ظرفیت هتل ها و اماکن اقامتی رسمی،به عدم توازن آمار موجود با متقاضیان امر سفر بیان داشت:امروز سلایق و خواسته های گردشگران به سمت و سوی اقامتگاه های بوم گردی سوق پیدا کرده که این امر نیازمند مطالعات جدی و نگاهی اثربخش می باشد.
ایزدیار با اشاره به اینکه نشاط اجتماعی در بستر طبیعت بیش از پیش محقق می شود،بر ضرورت حمایت از طرح های بومگردی با حفظ تعادل در بستر های طبیعی،تاریخی و فرهنگی تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست