خواص فوق العاده زردآلو

قند زردآلوی خشک شش برابر زرد‌آلوی تازه است؛‌ بنابراین مصرف آن به بیماران دیابتی توصیه نمی‌شود.
به گزارش بهداشت نیوز، زردآلوی سالم و تازه، رنگ زرد پرتقالی دارد و آبدار و گوشتالو است. متاسفانه زرد‌آلوهای نارس، در بازارهای میوه به وفور دیده می‌شوند که اغلب رنگ آنها زرد مایل به سبز است و گوشتی سخت و طعمی ترش دارند زرد‌آلو خواص درمانی متفاوت و متعددی دارد و از آن برای درمان یبوست، مشکلات پوستی مختلف، گوش درد، سوءهاضمه و . . . استفاده می‌شود.
این میوه خوشمزه سرشار از ویتامین‌های B2، B3، ‍C است؛ بسیار کم کالری و یک میان وعده سالم و خوشمزه است. یکی از مناطق پاکستان، روستای بزرگی با جمعیت حدود 15 هزار نفر وجود دارد که تمام افراد آن عمری طولانی دارند و نسبت به سایر افراد، فعال‌تر و با نشاط‌ ترند.
پژوهشگران دریافتند که دلیل این طول عمر و شادابی، استفاده زیاد اهالی این منطقه از سبزیجات و میوه‌ها، به‌خصوص زردآلوست. 60درصد رژیم غذایی این افراد از میوه‌‌ها تشکیل می‌شود. زرد‌آلو نسبت به سایر میوه‌ها 10برابر بیشتر منزیم دارد. آب زرد‌آلو نیز منبع بسیار خوبی از کلسیم و آهن است؛
به همین دلیل مصرف آن به زنان باردار و کودکان توصیه می‌شود. 150 میلی‌لیتر آب زردآلو، کل نیاز روزانه بدن به کاروتن تامین می‌کند. در ضمن، هضم آب آن از هضم خود میوه آسانتر است. زردآلو همچنین حاوی کبالت می‌باشد. و به همین دلیل در درمان بیماری کم‌خونی موثر است. فقط 100 گرم زردآلوی خشک میل کنند.
البته قند زردآلوی خشک شش برابر زرد‌آلوی تازه است؛‌ بنابراین مصرف آن به بیماران دیابتی توصیه نمی‌شود. زرد‌آلوی خشک را می‌توانید از شب قبل خیس کرده و در یخچال قرار دهید و فردا میل کنید. با این کار تمامی آلودگی‌های روز زرد‌آلو خشک شده از بین می‌رود.
خواص
زردآلو، به ویژه زردآلوی خشک، سرشار از کربنات پتاسیم و برای افرادی که مشکلات قلبی دارند، بسیار مفید است به علت میزان بالای منیزیم و فسفر، این میوه به بهبود عملکرد مغز کمک می‌کند. علاوه بر آن، منیزیم در تنظیم فشارخون نیز موثر است. تاثیر مثبت آن بر بینایی و چشم‌‌ها، یکی دیگر از خواص این میوه می‌باشد (ویتامین A موجود در آن به بهبود بینایی کمک می‌کند).
آب زردآلو، نفخ شکم را کاهش می‌دهد و علائم کولیت را از بین می‌برد. چای و دم کرده‌ زردآلو مشکلات دستگاه گوارش را برطرف می‌کند و در نهایت اینکه زردآلو یک مدر و ملین عالی است که و برای تاثیر بهتر، لازم است 70 تا 80 گرم از آب آن را جرعه جرعه و 6 تا 7 بار در روز میل کنید. هنگام تب اگر مقداری عسل را با زردآلو و آب معدنی مخلوط کرده و میل کنید، درجه حرارت بدن و تب کاهش می‌یابد.
نکاتی برای مصرف
معمولا زرد‌آلوها را زمانی که هنوز نارس هستند، از درخت می‌چینند. زرد‌آلوی نارس، سفت و زرد مایل به سبز است که بهتر است در یخچال نگهداری شود. در صورت تازگی، می‌توانید آنها را سه تا چهار روز سالم در یخچال ذخیره کنید. زرد‌آلوهایی که خیلی رسیده‌اند، له و نارنجی رنگ هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست