رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: اقدامات لازم جهت ثبت تالاب عینک و شهر رشت به‌عنوان شهر تالابی در کنوانسیون رامسر انجام می‌شود.

امیرحسین علوی عصر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت اعلام کرد: اقدامات لازم جهت ثبت تالاب عینک و شهر رشت به‌عنوان شهر تالابی در کنوانسیون رامسر انجام می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با پرداختن به طرح ثبت شهر رشت به‌عنوان شهر تالابی و بررسی آن در کمیسیون بهداشتی شورای شهر رشت گفت: حساسیت بسیار زیادی از سوی مجموعه‌های زیست‌محیطی پیرامون تالاب عینک وجود دارد.

فاطمه شیرزاد اعلام کرد: بسیاری از مدیران برای اجرای طرح ثبت شهر رشت به‌عنوان شهر تالابی اعلام آمادگی و همکاری کردند و روز چهارشنبه جلسه‌ای برای بررسی نهایی این طرح برگزار می‌شود.

وی با ارائه تذکری به شهرداری رشت پیرامون اعزام تیم شطرنج شهرداری رشت به مسابقات قهرمانی شهرهای آسیا عنوان داشت: شهردار قبل از انجام چنین اموری موظف است گزارشی را به شورا ارائه دهد.

محمدحسن عاقل‌منش رئیس کمیسیون فرهنگی شورا نیز در این جلسه با بیان اینکه توجه به تالاب عینک امری حائز اهمیت است عنوان داشت: بر اساس مجموع نظرات اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت، با ثبت شهر رشت به‌عنوان شهر تالابی موافقت شد.

اسماعیل حاجی‌پور رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک نیز در این جلسه با اشاره به دستور اصلاحیه نرخ سرویس مدارس عنوان داشت: این نرخ 10 تا 12 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است که رقم بالایی برای اعتراض نیست و در کمیسیون ترافیک با آن موافقت شد.

فرهام زاهد نیز در این جلسه با ارائه توضیح پیرامون لایحه دستور اخذ مجوز برای دیوارگذاری و پاکسازی املاک مشمول ماده 110 عنوان داشت: این طرح برای شهرداری منطقه 3 و در راستای رسیدگی به وضعیت زباله ها و شیرابه های ناشی از آن در این املاک است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت افزود: لایحه پاکسازی پس از تصویب در صحن شورا و ابلاغ به شهرداری منطقه 3 به تمام شهرداری‌های مناطق پنج گانه رشت ابلاغ می‌شود و هزینه پاکسازی نیز از مالک زمین اخذ می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه به‌دلیل هزینه‌های بالا و عدم بودجه کافی موضوع دیوارکشی در لایحه فوق منتفی می‌شود خاطرنشان کرد: با توجه به فرارسیدن فصل بارندگی‌، عدم رسیدگی به این موضوع چهره نامناسبی برای شهر ایجاد می‌کند.

رضا رسولی نیز در این جلسه با ارائه توضیح پیرامون طرح دیوارگذاری و پاکسازی املاک مشمول ماده 110 گفت: در کمیسیون عمران نکاتی پیرامون این طرح مطرح شد که اصلی‌ترین آن‌ها نگرانی پیرامون تصرف زمین‌های نسقی بود که دغدغه مهمی است.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت افزود: بنا به درخواست مراجع قضایی ما نمی‌توانیم مجوز کلی برای تمام زمین‌های منطقه 3 صادر کنیم بلکه باید برای یک زمین با پلاک ثبتی مشخص مجوز صادر شود‌.

به گزارش تسنیم، در جلسه امروز با دو لایحه ارائه 2 میلیون تومان کمک مالی به دو تن از کارگران شهرداری رشت پیرامون تهیه جهیزیه برای فرزندانشان، به شرط ارائه عقدنامه و همچنین نام‌گذاری میدان رسالت به‌نام میدان “شهدای بسیج رسانه” موافقت شد.

همچنین بخشی از جلسه امروز شورای اسلامی شهر رشت به‌دلیل بررسی طرح تصویب چارت سازمانی شورای شهر رشت و راه اندازی مجدد مرکز پژوهش های شورای شهر رشت به‌صورت غیرعلنی و بدون حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست