توصیه های ایمنی سفر

 توصیه های ایمنی قبل از سفر:

1- قبل از آغاز سفر ، لازم است بازدیدهایی از خودرو خود به عمل آورید یک بازدید ساده و کوتاه ، قبل از سفر ، به شما کمک می کند تا شماسفری بی خطر و مطبوع داشته باشید. مانند بازدیداز نحوه عملکرد موتور ، فشار باد لاستیکها و اینکه ترک یا خرابی و ساییدگی نداشته باشند (حتی تایرزاپاس)، تست روغن ، بنزین ، آب و مایعات دیگر را به دقت مورد بررسی قراردهید.از سالم بودن چراغها اطمینان حاصل کنید و همراه داشتن آچارچرخ و جک و در زمستان همراه داشتن زنجیر چرخ بسیار مهم می باشد. و سایر نکاتی که باید یک خودرو درست کارکند را بررسی نمایید تا در طول سفر دچار مخاطره نگردید.

2- به همراه داشتن یک جعبه کمک های اولیه  شامل چسب زخم ،ژل ضد غفونی کننده ، قرص ضد تهوع ومسکن ، دستمال های مرطوب و ضدعفونی کننده ، و…..در ماشین ضروری می باشد. همچمنین اگر دارویی مصرف می کنید حتما آنها را نیز به اندازه کافی به همراه داشته باشید.

3- به همراه داشتن یک پتو ولباس گرم در فصل سرد ضروری می باشد.

4- به اندازه کافی آب و مواد خوراکی فاسد نشدنی در خودرو قراردهید.

5- لباس به اندازه کافی برای تمام افراد خانواده برداشته شود .

6- برای توقف بین راه حتما از پارکینگ های مناسب استفاده کنید ودر مواقع اضطراری که محل توقف مناسب نیست برای مهار کردن خودرو (خصوصا در سراشیبی ها ) از یک تکه سنگ یا چوب زیر لاستیک بهره بگیرید.

7- از قراردادن وسایل اضافه بر روی باربند خودرو پرهیز نمموده و در صورت نیاز قبل از حرکت اثاثیه چیده شده بر روی باربند اتومبیل را  توسط طناب و چادر کاملا مهار کنید به طوری که امکان سقوط اجسام از روی آن میسر نباشد.

8- از قراردادن کپسول گاز اعم از 11 کیلویی و یا پیک نیکی وگالن های حاوی مواد سریع الاشتعال (بنرین – نفت ) در صندوق عقب خودرو پرهیز نموده و در صورت نیاز قبل از قراردادن کپسول پیک نیکی شیر آن را توسط آب و صابون آزمایش نموده و از سلامت و استاندارد بودن آن مطمئن شوید.

آشنایی با توصیه های ایمنی برای رانندگی در روزهای سرد پاییز و زمستانی :

امکان لغزندگی جاده ها و کم شدن محدوده دید رانندگان با فرارسیدن روزهای تاریک؛ بارانی و مه آلود پاییزی و زمستانی بالا رفته و به همین خاطر رانندگان باید حواس خود را بیشتر جمع کنند. لذا برای شما عزیزان برخی نکاتی که میتوانید برای ایمنی بیشتر رانندگی در این زمانها مد نظر قرار دهید ارائه میگردد:
  • چراغ های جلویی را باید در طول روز هم روشن گذاشت. برخی شرکت های بیمه در اروپا از پرداخت خسارت تصادفات در صورتی که راننده این چراغ ها را روشن نکرده باشد، خودداری می کنند. اما این چراغ ها را نباید هیچگاه در هوای مه آلود روشن کرد، چون قطرات آب باعث انعکاس شدید نور روشن شده و محدوده دید را بدتر می کند.
  • وضعیت برف پاک کن ها را ارزیابی کرده و در صورت لزوم آنها را تعویض کنید. هیچگاه از آنها بر روی شیشه یخ زده استفاده نکنید. پیش از آغاز سفر همه جای شیشه های عقب و جلو را با کهنه تمیز کنید.
  • به طور منظم قاب چراغ های جلو را که در هوای مرطوب این روزها سریعتر کثیف می شوند، پاک کنید.
  • عابران پیاده، موتورسوارها و دوچرخه سوارها بهتر است لباس های روشن دارای شب رنگ بپوشند. کودکان هم به ویژه بهتر ا ست این گونه لباس بپوشند چون اغلب در هوای تاریک صبحگاهی به مدرسه می روند.
  • برگ های پاییزی، گل، یخ و باران اغلب موجب لغزندگی سطح جاده می شود. به همین خاطر به رانندگان توصیه میشود با خودرو جلویی فاصله مناسب را حفظ کنند.حتی سیستم های ایمنی مدرن همچون ترمزهای ضد قفل(ABS) و تایرهای زمستانی با کیفیت بالا هیچ یک تضمین کننده توقفی سریع نیستند.
  • اگر خودر خود را برای سرویس های زمستانی به تعمیرگاه نبرده اید، زمان آن رسیده که به تعمیرکار خود بگویید تایرها،ترمزها و مایع ضد یخ خودروتان را به شکل ویژه چک کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست