کشاورزان گیلانی از کشت دوم ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب می‌کنند

رئیس جهاد کشاوزی استان گیلان:
کشاورزان گیلانی از کشت دوم ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب می‌کنند.

رئیس جهاد کشاوزی استان گیلان با بیان اینکه امسال در بیش از ۵۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان گیلان برداشت دوم انجام می‌شود، گفت: کشاورزان گیلانی امسال از کشت دوم ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب می‌کنند.

علیرضا شعبان‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری در رشت با اشاره یه اینکه اصلی‌ترین محصول کشت دوم در استان گیلان محصول راتون از اراضی شالیزاری است اطهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال در بیش از 50 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان گیلان برداشت دوم انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاوزی استان گیلان با بیان اینکه به‌دلیل کم‌آبی موجود در فصل کشت امسال برداشت راتون در استان گیلان با کاهش مواجه است خاطرنشان کرد: تلاش است کاهش مذکور در برداشت محصولات کشت دوم، نظیر سبزی، سیفی، برگی و غده‌ای جبران شود.

شعبان‌نژاد با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط موجود پیش‌بینی می‌شود کشاورزان گیلانی امسال 400 میلیارد تومان درآمد از محصولات کشت دوم در استان گیلان کسب کنند تصریح کرد: محصول راتون، سبزی، سیفی و لوبیا از محصولات کشت دوم در استان گیلان است.

وی با اشاره به شرایط جوی موجود و بارندگی‌های اخیر، وضعیت برداشت محصولات کشت دوم در استان گیلان را مطلوب عنوان کرد و افزود‌: بارندگی‌های اخیر در استان گیلان با توجه به کم‌آبی فصل کشت در ایام گذشته موجب افزایش محصولات کشت دوم در استان می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاوزی استان گیلان برداشت محصولات کشت دوم را اقدامی در جهت کسب درآمد کشاورزان در فصل بیکاری دانست و تاکید کرد: کشاورزان گیلانی در فصل پاییز و زمستان می‌توانند با بهره‌گیری از محصولات کشت دوم در اراضی خود کسب درآمد کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست