قیمت اقلام مصرفی نوروز امسال در استان گیلان افزایش نمی‌یابد

استاندار گیلان با اعلام اینکه عدم مدیریت مناسب قیمت اقلام مصرفی مردم در ایام نوروز سبب ایجاد تورم در استان می‌شود گفت: در ایام عید نوروز هیچ افزایش قیمتی بر کالاهای مصرفی مردم گیلان اعمال نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، مصطفی سالاری در جلسه ستاد تنظیم بازار استان گیلان در رشت با اشاره به ظرفیت بالای استان در جذب گردشگر اظهار داشت: اگر مدیریت صحیحی بر قیمت‌ها نداشته باشیم، بروز تورم سبب ایجاد مشکل برای مردم می‌شود.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه در ایام عید نوروز باید روزانه برای 5 میلیون نفر مواد غذایی تامین شود عنوان داشت: در حال حاضر آمادگی مناسبی برای عرضه کالا به مردم در ایام عید وجود دارد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی باید نظارت جدی‌تری را در ایام عید بر واحدهای صنفی اعمال کنند تصریح کرد: قیمت اقلام مصرفی نوروز امسال در استان گیلان افزایش نمی‌یابد تا هزینه پیش‌بینی نشده‌ای برای مردم ایجاد نکنیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به عملکرد این سازمان در 11 ماهه سال 96 عنوان داشت: در این مدت 17 هزار و 648 پرونده به این سازمان ارجاع داده شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد کاهش داشته و از این میان 13 هزار و 598 مورد بررسی قرار گرفته است.

رضا قشلاقی با اعلام اینکه در 11 ماهه امسال 5 هزار و 899 مورد بازرسی مشترک با سایر نهادهای نظارتی صورت گرفته است اظهار داشت: 17 مورد طرح نظارتی در ایام مختلف سال 96 اجرا شده است.

قشلاقی با اعلام اینکه طرح نظارتی ویژه ایام عید نوروز از 15 اسفند آغاز می‌شود خاطرنشان کرد: این طرح تا 15 فروردین سال 97 در دو نوبت صبح و بعد از ظهر انجام می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت استان گیلان در جذب گردشگر تصریح کرد: رعایت نکات بهداشتی و رعایت نرخ عرضه کالا و خدمات از مواردی هستند که واحدهای صنفی پیرامون آن مورد نظارت قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان نیز در این جلسه با اعلام اینکه در ایام عید روزانه برای 5 میلیون نفر مواد غذایی تدارک دیده می‌شود گفت: آنفولانزای مرغی در استان گیلان مشکلی برای مرغ‌های گوشتی ایجاد نکرده است.

علیرضا شعبا‌ن‌نژاد با اعلام اینکه مرغ زنده در استان گیلان با قیمت 4 هزار و 970 تا 5 هزار تومان عرضه می‌شود خاطرنشان کرد: گوشت مرغ در حال حاضر با قیمت کیلویی 7 هزار و 200 عرضه می‌شود.

شعبان‌نژاد قیمت هر شانه تخم مرغ برای مصرفه کننده را 12 هزار و 600 تومان عنوان کرد و ابراز داشت: 150 هزار تن مرکبات در شرق گیلان وجود دارد که 40 درصد آن اصلاح شده هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اعلام اینکه 600 تن سیب قرمز ممتاز از کشور آذربایجان وارد شده است تصریح کرد: برنج وارداتی در حال حاضر با هزار تومان افزایش قیمت به مبلغ 7 تا 8 هزار تومان عرضه می‌شود.

شعبان‌نژاد میزان آرد ذخیره شده در استان گیلان را 4 هزار تن عنوان کرد و اظهار داشت: هر لیتر شیر با قیمت هزار و 50 تا هزار و 100 تومان از کارخانه‌دار خریداری می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست