۱۵۰ مقاله ‌از دانشگاه علوم پزشکی گیلان سال ۲۰۱۷ در ISI به ثبت رسید‌

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در سال ۲۰۱۷ تعداد ۱۵۰ مقاله از دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در ISI به ثبت رسید.

شادمان نعمتی عصر امروز در جلسه مسئولان پارک علم و فناوری و مراکز رشد کشورهای جهان اسلام در رشت اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان از 30 سال گذشته فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه این دانشگاه در حوزه دانشگاه‌های علوم پزشکی جزء دانشگاه‌های پیشرو کشور است عنوان داشت: 450 مدرس به 5 هزار دانشجو در رشته‌های مختلف در دانشگاه علوم پزشکی گیلان تدریس می‌کنند.

نعمتی اعلام کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان به‌دنبال ارائه خدمات موثر و حفظ بهداشت جامعه از طریق توسعه تحقیق و پیروی از فعالیت‌های دانش بنیان است و این دانشگاه در زمینه تحقیقات پزشکی و توسعه فناوری‌های بهداشتی فعالیت می‌کند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان تصریح کرد: مدیریت واحدهای فناوری، مراکز رشد، شرکت‌های دانش بنیان، توسعه مراکز تحقیقات توسعه و مراکز تجاری و تجاری‌سازی یافته‌های علمی از دیگر فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

نعمتی با اشاره به 20 اختراع ثبت شده توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان داشت: 27 شرکت دانش بنیان در زمینه‌ تولید محصولات مختلف پزشکی فعالیت می‌کنند و دانشگاه علوم پزشکی گیلان پیشنهاداتی در زمینه نشر آثار علمی در قالب انتشار مقالات به کشورهای حاضر در این اجلاس می‌دهد‌‌.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اعلام اینکه در سال 2017 تعداد 150 مقاله از دانشگاه علوم پزشکی در ISI به ثبت رسید گفت: 20 مرکز تحقیقی در زمینه بیماری‌های کبد، سوانح جاده‌ای، بیولوژی سلولی و قلب و عروق توسط دانشگاه علوم پزشکی‌گیلان در این استان فعال شده است.

وی با بیان اینکه پیشنهاداتی در راستای اتصال مراکز و واحدهای فناوری به کشورهای حاضر در جلسه داده شده است گفت: انجام فعالیت‌های مشترک در زمینه‌های مختلف از جمله تربیت تکنسین، توسعه بازار‌های سلامت، تولید محصولات بهداشتی و تدریس در حوزه سلامت با کشورهای حاضر انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست