تعاملات گسترده در حوزه گردشگری ؛ راهکاری برای توسعه پایدار این صنعت درآمدزا

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان رسیدن به توسعه پایدار گردشگری را مستلزم تعاملات گسترده و در سطح کلان در حوزه این صنعت خواند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان؛ رضا علیزاده در حاشیه بازدید از غرفه های موجود در دهمین نمایشگاه  گردشگری و صنایع وابسته به آن ؛ برگزاری نمایشگاه ها را فرصتی مغتنم برای نمایش داشته ها و معرفی پتانسیل های گردشگری هر منطقه دانست و گفت: هم افزایی و مبادلات فرهنگی از طریق تعاملات گسترده و فرابخشی محقق می گردد.

وی رسیدن به توسعه پایدار را مستلزم دانش افزایی و توسعه ارتباطات در سطح کلان خواند و تصریح نمود: فعالان عرصه گردشگری و صنایع دستی استان گیلان به صورت مستمر در نمایشگاه ها و جشنوارهای سراسرکشور و همچنین خارج از مرزهای ایران حضور دارند و سفیران فرهنگی این خطه سرسبز محسوب می شوند.

علیزاده، هدف اصلی از استاندارد سازی خدمات گردشگری را شفاف سازی اطلاع رسانی ، حفظ حقوق مصرف کنندگان ، تطابق هرچه بیشتر خدمات و تبلیغات ارائه دهندگان سرویس با انتظارات و نیازهای گردشگران دانست و افزود: گردشگری پایدار درصورت تحقق کامل می تواند معضل بیکاری را ریشه کن نماید.

این مسئول با اشاره به اینکه صادرات نامرئی هیچ منطقه ای از جهان ارتقاء نمی یابد مگر اینکه استانداردسازی به صورت علمی و تخصصی مورد توجه قرارگیرد، خاطرنشان کرد:هم اکنون ایران اسلامی با انبوهی از جاذبه های طبیعی و تاریخی در امر استانداردسازی روند مطلوبی را سپری می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست