۲۱ میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای طرح “تکاپو” در آستارا اختصاص یافت

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: برای اجرای طرح تکاپو که یک طرح اشتغالزایی فراگیر است از سوی دولت بیش از ۲۱ میلیارد تومان به شهرستان آستارا اختصاص داده شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آستارا، یونس رنجکش ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال با محوریت توجیه طرح تکاپو اظهار داشت: وضعیت آموزش و مهارت در مراکز آموزشی مطلوب نیست و این مراکز قادر نیستند جوانان دارای مهارت تربیت کنند تا سرمایه‌های موجود به ارزش افزوده تبدیل شود،

فرماندار آستارا با بیان اینکه این یک نقص جدی در نظام آموزشی ما است اعلام کرد: در گذشته طرح “کاد” با حداقل امکانات و اعتبارات به بحث مهارت‌آموزی می‌پرداخت اما در حال حاضر با انباشتی از فارغ‌التحصیلان فاقد مهارت روبه‌رو هستیم.

وی گفت: دولت با وجود همه مشکلات تلاش کرده فضای اقتصادی را به‌سمت ثبات و آرامش پیش ببرد اگرچه مشکلات اشتغال‌زایی همچنان پابرجاست اما با بهبود فضای کسب و کار امنیت عمومی و اعتمادسازی در این فضا ایجاد شده و دولت تلاش کرده پول را به گونه‌ای در بازار تزریق کند که با حباب تورم روبه‌رو نشود.

فرماندار آستارا با اشاره به شعار در رفع نگرانی‌های اشتغال افزود: دولت تلاش کرد با پرداخت تسهیلات از محل‌های مختلف به‌گونه‌ای اقدام کند که متناسب با زیرساخت‌ها، بحث اشتغالزایی را فراگیر کند، در این بین تکلیف دستگاه‌های اجرایی مرتبط و نهادهای مکمل مثل دهیاران و شوراها مشخص شده است.

رنجکش با اشاره به طرح روستای بدون بیکار و طرح بوم‌گردی در روستاها خاطرنشان کرد: این دهیاران و شوراهای روستا هستند که می‌توانند منطقه مناسب و افراد واجد شرایط را برای گرفتن تسهیلات به دستگاه‌های مرتبط معرفی کنند تا با هدررفت سرمایه‌های دولت مواجه نباشیم.

فرماندار آستارا اظهار داشت: طرح تکاپو یا اشتغال فراگیر یکی از طرح‌های دیگری است که بر اساس سیاست‌های دولت برای فراگیر شدن بحث اشتغال مناسب با شرایط منطقه و متقاضیانی که خواستار ایجاد اشتغال هستند در حال اجرا است.

نماینده عالی دولت در شهرستان آستارا مجموع اعتباراتی که در طرح تکاپو برای شهرستان آستارا اختصاص یافته است را بیش از 210 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این مبلغ با توجه به جمعیت آستارا به این شهرستان اختصاص داده شده است.

رنجکش گفت: پیش‌تر نیز بیش از 37 میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های حوزه صنعت، معدن و تجارت به بانک‌های عامل اختصاص یافته بود که در مجموع می‌توان گفت دولت تاکنون حدود 60 میلیارد تومان برای بحث اشتغال‌زایی در شهرستان آستارا اختصاص داده است.

فرماندار آستارا با بیان اینکه اگر همه این اعتبارات جذب شود احتمال افزایش آن نیز وجود دارد اظهار داشت: مسئولیت اجرای طرح تکاپو بر عهده اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان آستارا گذاشته شده است.

وی گفت: پیشنهاد می‌کنم قبل از اینکه متقاضیان، تسهیلات دریافت کنند برای آن‌ها دوره‌های آموزشی، کارآفرینی، مهارت‌آموزی و آشنایی با مباحثی مرتبط با مدیریت فضای کسب و کار گذاشته شود تا با آگاهی قدم در بحث اشتغال‌زایی بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست