پروژه مرمتی برج های آسیب دیده قلعه رودخان تا پایان سالجاری اتمام می گردد

 در راستای اجرای برنامه های مصوب 96-95 مرمت برج های آسیب دیده قلعه رودخان در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان؛ رضا علیزاده در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت:خوشبختانه با پیگیری های این اداره کل ، اعتبارات ملی مناسبی برای مرمت و ساماندهی قلعه رودخان مصوب و تخصیص داده شد که به محض محقق شدن این مهم، از ابتدای سالجاری پروژه های مرمتی قلعه آغاز گردید.
وی با بیان اینکه در جریان برنامه ریزی های انجام شده و بر اساس سنجش های صورت گرفته ، مرمت و رفع خطر دو برج بخش شرقی در اولویت قرار داشت؛ اذعان نمود: عملیات مرمتی مذکور با مرمت یک برج بخش غربی، ساماندهی آب انبار قلعه و مرمت مسیرهای پله های خطرناک قلعه در دستور کار اداره کل استان قرار گرفته است.
این مسئول؛ پیشرفت فیزیکی دو پروژه مرمتی یاد شده را قریب به60 درصد خواند و افزود: با پیگیری و نظارت فنی پایگاه میراث فرهنگی قلعه رودخان این پروژه مراحل اجرایی را طی می نماید.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان در پایان مجموع برج های قلعه رودخان را 40برج اعلام نمود که از این تعداد قریب به 20 برج نیازمند عملیات مرمت اضطراری و تخصیص اعتبارات لازم برای مرمت و رفع خطر هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست