بزرگترین پروژه اقتصاد مقاومتی کشت زیتون در جنوب گیلان راه‌اندازی شد

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت خزر:

بزرگترین پروژه اقتصاد مقاومتی کشت زیتون در جنوب گیلان راه‌اندازی شد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت خزر گفت: فاز نخست بزرگترین پروژه اقتصاد مقاومتی گیلان در زمینه کشت زیتون در جنوب گیلان افتتاح شد.

فرزین کاظمی نوری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در رشت اظهار داشت: چارچوب عملکرد شرکت کشت و صنعت خزر در زمینه‌های اقتصادی, زیست محیطی و فرهنگی است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت خزر گفت: در سال 1390 سایت 18 هکتاری را از سازمان منابع طبیعی تحویل گرفتیم و فعالیت شرکت کشت و صنعت خزر را در سایت جنوب گیلان آغاز کردیم.

کاظمی نوری با بیان اینکه از سال 90 تا امروز 65 متخصص در زمینه کشاورزی به ما کمک کردند بیان کرد: امسال فاز نخست بزرگترین پروژه اقتصاد مقاومتی را در جنوب گیلان افتتاح کردیم.

وی تصریح کرد: بعد از راه‌اندازی باغ زیتون در جنوب گیلان آمادگی داریم در زمینه زیست محیطی نیز پروژه‌هایی را آغاز کرده و همچنین در زمینه مباحث دانش بنیان فعالیت کنیم.

کاظمی نوری با اشاره به اهداف شرکت کشت و صنعت خزر در 5 سال آینده ابراز داشت: بحث تخصصی ما در زمینه صادرات زیتون و فرآوری زیتون است و در 5 سال آینده 10 محصول فرآوری شده را به کشورهای دیگر صادر می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت خزر مشکل زیست محیطی را پس از معضل بیکاری مهمترین مشکل حال حاضر استان گیلان عنوان کرد و گفت: تا پایان سال 96 حدود 196 نفر را از طریق آزمون و شناسایی نخبگان در حوزه‌های اداری,کشاورزی, زیست محیطی و خدماتی استخدام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 8 طرح اقتصاد مقاومتی را در جنوب گیلان در حال اجرا داریم عنوان کرد: این طرح‌ها شامل باغ زیتون, استخرماهیان سرد آبی و صنایع فرآوری شده است که سایت 18 هکتاری زیتون به مرحله بهره برداری رسیده است.

کاظمی نوری توجه به بنگاه‌های زودبازده را تنها راه رسیدن به اقتصاد مقاومتی دانست و بیان کرد: آمار بیکاری گیلان با توجه به ظرفیت گردشگری, صنعت و کشاورزی غیرقابل باور است و امیدواریم با مشارکت بخش دولتی و خصوصی این مشکل برطرف شود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت خزر با بیان اینکه مشکلات کشاورزی تا حدودی ما را تحت الشعاع خود نیز قرار داده بود، اظهار داشت: یکی از این مشکلات، انتقال آب بود و برای حفاری چاه، مدیریت انجام نمی‌شد.

وی با بیان اینکه زیتون‌های ما به‌صورت ارگانیک کشت می‌شوند و استفاده از کودهای شیمیایی در دستور کار ما قرار ندارد، گفت: در زمینه آفت زیتون تا حدودی در امان بودیم اما در سال 95 بین 20 الی 30 درصد از محصولات ما تلف شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست