محیط زیست > آلودگی – همشهری آنلاین:

معاون دریایی سازمان محیط زیست با اشاره به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر سرطانزا شدن دریای خزر گفت: منکر آلوده بودن آب دریای خزر نیستیم اما هنوز هیچ مطالعه علمی که ارتباط مستقیم میزان سرطان در مازندران با آلودگی دریای خزر را ثابت کند انجام نشده است.

به گزارش مهر، پروین فرشچی در رابطه با سرطانزا بودن آب خزر افزود: سازمان محیط زیست بارها در مورد آلودگی میکروبی دریای خزر هشدار داده و کانون ها و منشا این آلودگی را نیز مشخص کرده است.

به گفته وی، سازمان محیط زیست همچنین بارها در مورد آلودگی ناشی از ورود پساب های صنعتی، کشاورزی و خانگی در شهرهای ساحلی به دریای خزر هشدار داده است. معاون دریایی سازمان محیط زیست اظهار داشت : حتی در برخی موارد دریای خزر به منابع نفتی نیز آلوده می شود.

فرشچی تصریح کرد: اما تاکنون مطالعه ای که میزان آلودگی دریای خزر را در آبزیان و نوع این آلودگی را دقیقا در هر یک از انواع ماهی ها مشخص کند انجام نشده و این وظیفه دامپزشکی و شیلات است که در این خصوص بررسی های لازم را انجام دهد.

معاون دریایی سازمان محیط زیست تاکید کرد: البته این سازمان آمادگی همکاری و حمایت از هر مطالعه ای که توسط دیگر دستگاه ها از جمله وزارت بهداشت در این خصوص انجام شود را دارد و از چنین تحقیقاتی حمایت می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست