توسعه گردشگری گیلان، در سایه گسترش روابط ایران و اوکراین

استاندار گیلان با اشاره به اینکه انگیزه لازم در جهت گسترش روابط با اوکراین در دستور کار استانداری گیلان قرار دارد، از این مهم به عنوان گامی در جهت توسعه گردشگری استان یاد کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان ؛ استاندار صبح امروز در نشست مشترک اقتصاد مقاومتی و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی  که سفیر کشورمان در اوکراین هم حضور داشت گفت: ایجاد انگیزه در زمینه گسترش روابط با اوکراین در دستور کار استانداری گیلان قرار دارد.
وی با بیان اینکه یکی از مباحث ویژه، بحث خواهرخواندگی اودسا با بندرانزلی است خاطرنشان کرد: فرصت خوبی از نظر ارتباط فرهنگی با کشور اوکراین فراهم است چرا که اوکراینی‌ها علاقمندی خاصی به فرهنگ ایرانی دارند.
دکتر نجفی با اشاره به اینکه گیلان این فرصت طلایی را دارد که در حوزه گردشگری و شیلات و پذیرش دانشجو از کشور اوکراین بهره‌مند شود گفت: دانشگاه گیلان جزو ۸ دانشگاه برتر کشور است که در زمینه مکانیک و رشته‌های مشابه و کشاورزی حرف‌هایی برای گفتن دارد.
وی خاطر نشان کرد : پیشنهاد می شود تا در راستای هرچه بهتر شناساندن ظرفیت‌های استان گیلان، میزبانی هیاتی از اوکراین را  بر عهده بگیریم.
استاندار گیلان تصریح کرد : باتوجه به اینکه ورود مسافر از اوکراین به ایران شرایط خوبی دارد، کلید برقراری پروازهای بیشتر حتی بطور مستقیم بین رشت- کیف را باتوجه به فاصله پروازی حدوداً ۳ ساعته بزنیم.
استاندار گیلان به تأکید رییس جمهوری بر تکمیل پروژه مهم خط راه آهن قزوین رشت آستارا اشاره و افزود : خوشبختانه مسیر قزوین- رشت در ماه‌های آتی افتتاح خواهد شد و مسیر آستارا- آستارا نیز که تأثیر بسزایی در افزایش مراودات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور با دنیا را دارد پیشرفت خوبی دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست