جشنواره ملی زیبایی اسب نژاد کاسپین در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود

رئیس هیئت سوارکاری منطقه آزاد انزلی:
جشنواره ملی زیبایی اسب نژاد کاسپین در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود.

 

رئیس هیئت سوارکاری منطقه آزاد انزلی گفت: شانزدهمین دوره جشنواره ملی زیبایی اسب کاسپین روز جمعه ۱۰ شهریور در محل مرکز پرورش اسب کاسپین در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود.

هوشنگ افشاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: شانزدهمین دوره جشنواره ملی زیبایی اسب کاسپین روز جمعه 10 شهریورماه در محل مرکز پرورش اسب کاسپین در منطقه انزلی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به عدم توجه لازم به نژاد اسب کاسپین و رهاسازی آن توسط روستائیان اعلام کرد: هدف از برگزاری این جشنواره جلوگیری از انقراض اسب کاسپین به‌عنوان یکی از سرمایه‌های ملی ایران و گیلان است.

رئیس هیئت سوارکاری منطقه آزاد انزلی با اشاره به شرکت بیش از 36 راس اسب کاسپین در این جشنواره عنوان داشت: اسب‌های نژاد کاسپین از استان‌های گیلان، مازندران، خوزستان و لرستان در این دوره از جشنواره شرکت می‌کنند.

افشاری اعلام کرد: در شانزدهمین دوره جشنواره ملی زیبایی اسب نژاد کاسپین که فردا در محل مرکز پرورش اسب کاسپین منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود به نفرات برتر از مبلغ 150 تا 450 هزار تومان جایزه نقدی اعطا می‌شود.

وی با انتقاد از ممانعت‌های انجام شده توسط اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان در راستای برگزاری این جشنواره اظهار داشت: برگزاری این جشنواره حق طبیعی منطقه آزاد انزلی است و به هر نحوی شده آن را برگزار می‌کنیم.

رئیس هیئت سوارکاری منطقه آزاد انزلی افزود: پرورش اسب نژاد کاسپین مربوط به مسائل ژنتیکی و اصلاح نژاد است و ارتباطی به اداره ورزش و جوانان ندارد بلکه مربوط به حوزه دامپروری و اصلاح نژاد وزارت جهاد کشاورزی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست