احیاء بافت تاریخی یوش نیازمند 6 میلیارد تومان اعتبار است

خبرگزاری میراث فرهنگی – گروه میراث فرهنگی – بافت یوش دارای محله ها، خانه ها و حمام ها و مساجد قدیمی و زیبایی است که هم اکنون به دلیل نبود رسیدگی های لازم در معرض خطر قرار گرفته اند. گفته می شود حمام های تاریخی که در بافت یوش قرار گرفته اند یکی پس از دیگری تخریب می شوندو نهادهای شهری و متولیان میزاث فرهنگی بدون آنکه کاری از پیش ببرند تنها نظاره گر این ماجرا هستند.

با این وجود « مهدی ایزدی» معاون میراث فرهنگی استان مازندران این بافت را به لحاظ تاریخی ارزشمند توصیف می کند و معتقد است که اداره میراث فرهنگی برنامه و طرح های بسیاری برای حفاظت از این بافت در دستور کار دارد.

او می گوید : بافت تاریخی یوش دارای خانه ها، حمام ها و معابر زیبا و تاریخی است که هم اکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. با این وجود اعتبار و مشارکت نهادهای شهری مهمترین عامل جهت احیاء و پایداری بافت تاریخی یوش به شمار می رود که هر چه سریعتر باید محقق شود.

ایزدی می گوید : در حال حاضر احیاء و ساماندهی بافت تاریخی یوش نیازمند 6 میلیارد تومان اعتبار است که تخصیص این رقم برای سازمان میراث فرهنگی دشوار است. بنابراین اگر قرار باشد یوش احیاء شود اداره میراث فرهنگی نیازمند مساعدت و همکاری جدی بنیاد مسکن و مالکان و سرمایه گذاران خصوصی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست