رشداقتصادی کشوردر گرو توجه به صنعت گردشگری است

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی قم، اسداله درویش امیری در بازدید از طرح های دردست اجرای استان قم در جلسه مشترک با مسئولان این استان، افزود: با توجه به اینکه توسعه صنعت گردشگری نسبت به سایر صنایع سرمایه گذاری کمتری می طلبد و اشتغال و سوددهی بیشتری ایجاد می کند، لذا برای توسعه اقتصادی کشور مسئولیت سنگینی بر دوش سازمان است.
 وی اضافه کرد: این مسئولیت سنگین با ساختار و بودجه فعلی سازمان امکان پذیر نیست و ما از سازمان مدیریت و برنامه ریزی انتظار داریم در ایم خصوص تدبیر لازم را بیاندیشد.

وی در ادامه، یکی از نقاط ضعف گذشته را عدم توجه لازم به میراث طبیعی کشور بر شمرد و گفت : میراث طبیعی مانند تالاب های ارزشمند و جنگل های انبوه شمال کشور میراثی خداوندی و از نظر در جه اهمیت فراتر از میراث بشری است، اما در خصوص حفظ این ذخایر ارزشمند غفلت صورت گرفته است.

درویش امیری همچنین با اشاره به اقدام های صورت گرفته در سازمان میراث فرهنگی طی یک سال گذشته، افزود: در  این مدت با بررسی مسائل و موانع پیش رو اکثر مشکلات احصا شده و تلاش شده است در برنامه سال بعد و پنج ساله ششم سازمان برای رفع آن ها اقدام مقتضی صورت گیرد.

وی در بخش دیگر سخنانش بااشاره به فضای خوب ایجادشده در مسئولان اجرایی، نمایندگان مجلس و قوه قضاییه پس از شروع کار دولت یازدهم، گفت: برای نخستین بار در مجلس توانستیم از اعتبارات صندوق توسعه ملی برخورار شویم و در کنار صنعت و کشاورزی قرار گیریم.
وی همچنین با بیان اینکه روزگاری تخریب آثار میراث فرهنگی برای عده ای افتار بود و توریست ها منشاء فساد و فحشا محسوب می شدند، اظهار داشت: امروز دیگر این نگاه تغییر کرده است و خوشبختانه هم در بدنه سازمان و هم خارج از آن توجه به مقوله توسعه گردشگری جدی است.
در این جلسه عیسی رضایی مدیرکل میراث، صنایع دستی و گردشگری قم نیز گزارشی از عملکرد یک ساله اخیر این اداره کل ارائه کرد.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در سفریک روزه خودبه قم ازموزه در حال احداث انقلاب اسلامی قم و چند کارگاه انگشتر سازی بازدید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست