گروه امداد و نجات حیات وحش راه اندازی شد/دامپروران و تخریب زیستگاه ها جلوگیری کنند

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از راه اندازی گروه امداد و نجات حیات وحش خبرداد و افزود : امیدوارم دامپروران به این حرکت داوطلبانه بپیوندند و از گونه های رو به انقراض حمایت و از تخریب زیستگاه ها جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، دکتر معصومه ابتکار در مراسم گرامیداشت روز دامپزشکی افزود: حیات کره زمین چرخه ای کاملا به هم پیوسته دارد و ریشه تنوع ژنتیکی آن وابسته به دام است. و امروزه بحث حفاظت از تنوع زیستی در جهان مقدمه اعتلای زندگی و حتی بقای انسان است.

ابتکار افزود: حفظ تنوع گونه های جانوری وظیقه مهم و اساسی سازمان دامپزشکی است و باید برای این امر دیدگاه ها و نگاه ها به هم نزدیک شود.

وی از راه اندازی گروه امداد و نجات حیات وحش خبرداد و افزود: امیدواریم دامپروران به این حرکت داوطلبانه بپیوندند و از گونه های روبه انقراض حمایت و از تخریب زیستگاه ها جلوگیری کنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نقش حشرات به ویژه زنبورها را در تنوع زیستی و گرده افشانی در طبیعت مهم دانست و گفت : این موجودات نقش کلیدی در کشاورزی دارند و باید آز آنها حفاظت شود.

معاون رئیس جمهور به تفاهم نامه های همکاری سازمان حفاظت محیط زیست با سازمان دامپزشکی اشاره کرد و گفت : این تفاهم نامه ها باید تکمیلو تجدید شود وبرای تحقق اهداف مشترک هم افزایی بیشتر میان سازمان ها و دستگاه های مرتبط به وجودآید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست