گزارش دیلی تلگراف از اشتیاق گردشگران انگلیسی برای سفر به ایران

روزنامه دیلی تلگراف انگلیس در گزارشی با اشاره به بهبود چشمگیر شرایط صنعت گردشگیر ایران در ماه ههای اخیر، آینده ای درخشان را برای صنعت گردشگری کشورمان پیش بینی کرد.

به گزارش ایسنا، در شرایط که در ماه های اخیر بخش قابل توجهی از رسانه های معتبر جهانی گزارش هایی را در زمینه رشد چشمگیر گردشگران ایرانی منتشر کرده اند، این بار روزنامه تلگراف انگلیس در گزارشی به رشد چشمگیر علاقه گردشگران انگلیسی به ایران پرداخته است.

در بخشی از این گزارش که براساس مصاحبه های انجام شده با مدیران چند آژانس مسافرتی در لندن تنظیم شده، مدیر یکی از این آژآنس ها می گوید ظرفیت قبلی برنامه ریزی شده این آژآنس برای سفر به ایران پر شده و مشغول برنامه ریزی جدید هستند.

مدیر آژانس دیگری نیز با اشاره به بهبود چشمگیر شرایط در ایران در ماه های اخیر و افزایش تمایل سفر گردشگران انگلیسی به ایران می گوید: درسال 2013 تنها 24 گردشگر توسط آژانس من به ایران فرستاده ام و روند رو به رشد تقاضا برای سفر به ایران همچنان ادامه دارد.

مدیر یک آژانس مسافرتی دیگر در لندن نیز با اشاره به بهبود چشمگیر روابط ایران با غرب و کاهش تنش ها بر سر مسئله هسته ای در ماه های اخیر با روی کار آمدن حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور در ایران می گوید: به  نظر من ایران دارد به جایگاه واقعی خود به عنوان یک مقصد گردشگری نزدیک می شود . وی همچنین با اشاره به رشد چشمگیر گردشگران میانمار پس از تغییرات در فضای سیاسی این کشور در سال های گذشته پیش بینی کرد که ایران نیز در آینده نزدیک همانند میانمار رشد چشمگیر گردشگرانش را تجربه کند.

البته در ماه های اخیر دولت انگلیس شرایط سفر گردشگرانش را به ایران تسهیل کرده و با حذف اخطارها برای سفر به ایران در سایت وزارت خارجه این کشور ، تنها مناطقی در نزدیکی مرز ایران با افغانستان و عراق را برای گردشگران ناامن اعلام شده است.

تگلراف در ماه ژآنویه نیز پیش بینی کرده بود که ایران با بهره بردن از تاریخ چندهزارساله، فرهنگ غنی و مهمان نوازی مردمانش در سال 2014 به یکی از 20 مقصد برتر گردشگری جهان تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست