آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی استان گیلان برای مقابله با بحران احتمالی برف

سرپرست اداره‌ کل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان گیلان برای مواجهه با بحران احتمالی برف در آماده‌باش کامل بوده و دستورات لازم به آنان ابلاغ شده است.

عباس صابر در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت با اشاره به وقوع بحران احتمالی در پی بارش برف در استان گیلان اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان گیلان برای مواجهه با بحران احتمالی بارش برف در حال آماده‌باش کامل بوده و دستورات لازم به آنان ابلاغ شده است.

سرپرست اداره‌ کل مدیریت بحران استانداری گیلان تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی که از ورود یک توده هوای بارشی سنگین از سمت سیبری به داخل مرزهای ایران خبر داده بود اقدامات لازم برای ایجاد هماهنگی در بین دستگاه‌های اجرایی و خدماتی انجام شده است.

صابر در تشریح این سامانه بارشی در مناطق مختلف استان ابراز داشت: بر اساس پیش‌ بینی‌های انجام شده سازمان هواشناسی از دو روز قبل این بارش‌ها در ارتفاعات استان به شکل برف بوده و در دامنه‌ها و مناطق جلگه‌ای نیز تاکنون شاهد بارش‌های قابل توجهی به شکل باران بوده‌ایم.

وی در مورد اینکه این پدیده بارشی در چه زمانی در جلگه به‌صورت برف مشاهده می‌شود افزود: بر اساس الگوهای سازمان هواشناسی در روزهای هفتم و هشتم بهمن یعنی شنبه و یکشنبه این هفته بارش‌های این سامانه عموماً به شکل برف است و تمام مناطق گیلان را فرا می‌گیرد.

سرپرست اداره‌ کل مدیریت بحران استانداری گیلان عنوان کرد: با توجه به اخطاریه‌های سازمان هواشناسی، جلسه هماهنگی مدیریت بحران استانداری گیلان در تاریخ چهارم بهمن ماه با شرکت دستگاه‌های اجرایی، خدماتی، شهرداران و بخشداران مناطق مختلف در محل استانداری گیلان تشکیل شد.

صابر در مورد نتایج جلسه مدیریت بحران استانداری گیلان خاطرنشان کرد: در این جلسه دستور آماده‌باش کامل برای کلیه دستگاه‌ها در تمام مناطق استان صادر شد و آنها مکلف شدند کلیه امکانات و تجهیزات خود را برای مواجهه سریع با بحران احتمالی آماده کنند تا مشکلی برای مردم و شهروندان بوجود نیاید.

وی در مورد زمان خروج این توده هوای ناپایدار از آسمان گیلان گفت: در روز دوشنبه نهم بهمن از میزان فشار این توده هوای سنگین و ناپایدار در آسمان استان گیلان کاسته می‌شود و با خروج این سامانه بارشی در این روز تقریباً شاهد استقرار جوی پایدار در تمامی مناطق مختلف استان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست