افتتاح پایگاه پژوهشی باستان شناسی مارلیک در شهرستان رودبار

به مناسبت هفته پژوهش با حضور مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان،پایگاه پژوهشی باستان شناسی مارلیک در شهرستان رودبار افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان؛پیش از ظهر امروز و در سومین روز از هفته پژوهش، پایگاه پژوهشی باستان شناسی مارلیک و بانک سفال محوطه های تاریخی استان در رستم آباد شهرستان رودبار افتتاح شد.

در حاشیه مراسم افتتاح این پروژه ها که با حضور فرماندار و مسئولان شهرستانی رودبار برگزار شد؛رضا علیزاده مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان به نقش پایگاه های پژوهشی در شناخت هرچه بیشتر تاریخ و مطالعه ادوار گذشته اشاره نمود و اظهار داشت: مردم این منطقه با توجه به ریشه های فرهنگی خود باید بار دیگر جایگاه تاریخی و تمدنی خود را بازیابند.

وی پژوهش را فعالیتی منسجم برای رسیدن به ‌شناختی روشن‌تر از مفاهیم پیرامون خواند و افزود: رودبار با قدمتی بیش از ۶ هزار ساله یکی از مراکز عمده تاریخ فرهنگ بشری به شمار می آید و آثار بدست آمده از تپه مارلیک در جنوب شرقی این شهرستان وجود تمدنی پیش از بسیاری از تمدن های قدیمی جهان را در این منطقه نشان می‌دهد.

علیزاده بر لزوم گسترش فعالیت های پژوهشی در رودبار بعنوان قطب بزرگی از فرهنگ،تمدن و گلچینی از اقوام مختلف در یک منطقه تاکید کرد و گفت:پژوهش مهمترین راه کشف و رفع مشکلات به شمار می آیند؛لذا با سرمایه گذاری در حوزه پژوهشگری و اشاعه فرهنگ پژوهش می توان در آبادانی استان گامی اثرگذار برداشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست