به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان ظهر امروز رضا علیزاده و مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان با یکدیگر دیدار و گفتگو نمودند.

در این نشست که با هدف توسعه همکاری های دو جانبه فرهنگی و تحقق مبانی اقتصاد مقاومتی از طریق بهره گیری از ظرفیتهای فرهنگی و طبیعی گیلان برگزار شد،علیزاده به پتانسیل های بالای این استان اشاره نمود و تصریح کرد: گیلان در بحث گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی دارای ظرفیتهای قابل توجهی است.

وی به هدف گذاری های کلان در بحث توسعه گردشگری اشاره نمود و بیان داشت:بر اساس سند چشم انداز 20 ساله کشور، باید تعداد گردشگران به عدد 20 میلیون نفر برسد که در این بین گیلان با بهره مندی از عناصر طبیعی،تاریخی و فرهنگی و نیز ضریب بالای امنیت در تحقق این مهم پیشگام خواهد بود.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اضافه کرد: با توجه به سیاست های دولت یازدهم مبنی بر تعامل مثبت با تمام کشورها و ملتهای دنیا، رشد و جرقه ای در بخش گردشگری ایجاد شده؛ لذا با فراهم ساختن بسترهای تبلیغی و معرفی داشته های ارزشمند گیلان از طریق رسانه ها می توان موفقیت بزرگی را کسب نمود.

علیزاده به روستاهای هدف گردشگری بعنوان عنصری برای جذب گردشگر اشاره کرد و گفت:پتانسیل این مناطق و رویدادهای فرهنگی و گردشگری جوامع روستایی نیازمند معرفی به شیوه ای هنرمندانه است تا گامی در جهت توسعه بخش گردشگری داخلی نهاده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان تصریح کرد:از دیگر اهداف این اداره کل در ترویج بوم گردی و گردشگری روستایی ایجاد اشتغال پایدار و زود بازده است که در قالب اقتصاد مقاومتی به منصه ظهور برسد.

علیزاده با تاکید بر این نکته که توسعه گردشگری گیلان با سرعت در حال پیشرفت است، اذعان نمود: خوشبختانه سفرهای داخلی در سبد هزینه ای خانواده های ایرانی جای گرفته؛ لذا باید تلاش شود تا جاذبه ها و امنیت گیلان را بیش از پیش به گردشگران معرفی کنیم.

وی؛ پیشبرد اقتصاد مقاومتی با بهره گیری از ظرفیت های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: اجرای این مهم نیازمند یاری رسانه ملی و بخش خصوصی می باشد.

علیزاده همچنین به آمادگی کامل میراث فرهنگی گیلان در زمینه تولید برنامه هایی با مضامین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در رسانه ملی خبر داد و گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز، نیازمند گسترش تعاملات اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری گیلان با صدا و سیمای مرکز استان برای معرفی قابلیت های استان هستیم.

وی،اقدامات رسانه ملی در زمینه معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری را مثبت ارزیابی کرد و گفت: رویکرد صدا و سیما، رویکردی مثبت بوده که با تعامل بیشتر و ایجاد کمیته کاری مشترک در این زمینه به دستیابی به اهداف نایل می شود.

این مسئول گردشگری و ظرفیت های فرهنگی از جمله آیینها،نواها،خوراک ها ، هنرهای سنتی و … را یکی از مهمترین ابزارهای صدور داشته های ارزشمند گیلان زمین  و منعکس کننده واقعیت های افتخارآمیز در حوزه امنیت داخلی استان خواند و خواستار عزمی جدی در حوزه معرفی پتانسیل های گردشگری و معرفی ظرفیت‌های استان شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در پایان ریشه های فرهنگی گیلان را بسیار غنی توصیف کرد و یادآور شد: حیات فرهنگی گیلان در گرو زنده نگاه داشتن و معرفی آیین ها وسنت های اصیل این استان است

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست