پیش بینی هواشناسی + هشدار

پیش بینی + هشدار
منتظر پنجشنبه ای خطرناک و طوفانی باشید…
اطلاع رسانی ویژه فراموش نشود …

 

سوی جنوبی جریانات !!
الگوهای پیشیابی هواشناسی فعالیت سیستم کم فشاری را طی اواخر وقت چهارشنبه تا ظهر پنجشنبه در منطقه نشان میدهد، لذا شرایط برای افزایش دما ( 3 الی 6 درجه) کاهش رطوبت و وزش باد گرم (در بعضی از مناطق شدید) فراهم می شود !

بنابر این آسمان استان گیلان طی روز پنجشنبه (صبح تا ظهر) صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش نسبی دما و در بعضی از مناطق با وزش باد گرم و جنوبی پیش بینی می شود.

هشدار » طی پنجشنبه (صبح تا ظهر) از روشن کردن آتش در جنگل ها خودداری کنید.
انتظار داریم دمای بیشینه طی این روز در مناطق جلگه ای بین 35 الی 38 درجه یا بیشتر هم ثبت بشود.

سوی شمالی جریانات !!
همچنین الگوها معتقدند که از بعدازظهر پنجشنبه در یک چشم بهم زدن با نفوذ زبانه های هوای پرفشار خنک و همراهی اون با امواج ناپایدار تراز میانی جو شرایط برای کاهش دما (8 الی 12 درجه) افزایش رطوبت، وزش باد (گاهی شدید) بارش باران (بعضی از مناطق شدید) و احتمال رعدوبرق و تگرگ فراهم خواهد شد.

بنابراین آسمان گیلان از عصر پنجشنبه تا اوایل هفته آینده ابری ( با الگوهای فعلی تا شنبه یا یکشنبه)، بارانی و خنک پیش بینی می شه که اوج و پیک بارش ها برای پنجشنبه عصر و شبش تا صبح جمعه خواهد بود.

هشدار مهم » طی پنجشنبه (عصر و شبش) تا (صبح) جمعه به علت بارش شدید باران بخصوص در مناطق مرکزی و شرقی استان گیلان آبگرفتگی شدید معابر عمومی و طغیان آب رودخانه ها و مسیل ها رو دور از انتظار نمیبینیم.
وزش باد در بعضی از مناطق گاها خیلی شدید پیش بینی می شه، حداکثر سرعت باد در ساحل به 15 الی 20 متر بر ثانیه و در فراساحل به 20 الی 25 متر بر ثانیه هم خواهد رسید که ارتفاع موج دریا رو در ساحل تا بالای 2/5 متر و در فرا ساحل بالای 3/5 متر خواهند رسوند، بنابراین دریا از پنجشنبه تا اوایل هفته آینده مواج و طوفانی و برای فعالیت های دریایی نامساعد خواهد بود.

به علت کاهش شدید دما در مناطق مستعد (دامنه ها و ارتفاعات) احتمال بارش تگرگ رو هم دور از انتظار نمی بینیم.
همچنین طی مدت مذکور احتمال رخداد رعدوبرق هم دور از انتظار نخواهد بود.

نوع بارش » در ابتدا (طی پنجشنبه عصر و شبش تا صبح جمعه) بارش ها رگباری و شدیدن و بتدریج (طی روز جمعه و شنبه) با حاکمیت هوای خنک و پرفشار بارش ها آرام و متناوب خواهند بود، همچنین وزش باد هم ابتدا شدید و سپس ملایم خواهد شد …

کشاورزان عزیزی که کارشونو با تاخیر شروع کردند تا ظهر پنجشنبه 16 شهریور محصولات رسیده ی خودتان را درو و جمع آوری کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست