مراسم معارفه رییس سازمان میراث فرهنگی

رؤسای پیشین و جدید سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری تودیع و معارفه شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان؛صبح امروز مراسم تکریم و تودیع زهرا احمدی‌پور و معارفه علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری با حضور اسحاق جهانگیری معاون‌اول رئیس‌جمهوری،اکبر ترکان دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی،سیدمحمد بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان کشوری برگزار شد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در این مراسم از علی اصغر مونسان رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گفت و ادامه داد:دکتر مونسان از مدیران برجسته کشور است که امیدواریم دوران خوبی در این سازمان داشته باشد.

وی با تاکید بر نقش گردشگری بر توسعه اقتصادی کشور گفت:قطعاً میراث‌فرهنگی یکی از عوامل اقتدار کشور و تامین منابع است. میراث‌فرهنگی چیزی نیست که در گذشته مانده باشد؛بلکه امروز و آینده ما نیز به میراث‌فرهنگی وابسته است.وی تصریح کرد:میراث‌فرهنگی و گردشگری یکی از عوامل مهم توسعه ایران است و اگر دنبال آمایش سرزمینی و تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم باید به گردشگری توجه کنیم زیرا درآمد گردشگری از نفت نیز می‌تواند بیشتر باشد.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد:ما اگر امروز از رشد مستمر کشور سخن می‌گوییم و اگر اقتصاد مقاومتی را تنها راه برون رفت از مشکلات می دانیم،باید به مقوله گردشگری توجه فراوان کنیم. این مقام مسئول توجه جدی به صنایع دستی را یک ضرورت خواند و گفت:ما در نقاط مختلف کشور هنرمندان مختلفی وجود دارد که باید آثار و صنایع دستی آن‌ها به تولید ثروت تبدیل شود.

وی بر لزوم توسعه هم افزایی در این سازمان تاکید کرد و افزود:باید در جریان تعاملات فرابخشی به بخش خصوصی میدان بدهیم.

جهانگیری خاطرنشان کرد:میراث فرهنگی یکی از بزرگترین عوامل بقا و اقتدار کشور است.کشوری که از پشتوانه تاریخی و تمدنی قوی برخوردار است در دنیا اقتدار دارد چه میراث فرهنگی ملموس وچه ناملموس شرایطی را برای ما فراهم کرده که ما باید از آن استفاده کرده و به دنیا نشان دهیم که در گذشته چه بوده‌ایم و اکنون چه هستیم.

وی تاکید کرد: میراث فرهنگی نه تنها در گذشته مانده،بلکه امروز و آینده بشری به میراث فرهنگی وصل است لذا باید فهم درستی از این موضوع داشته و به درستی از آن برای توسعه کشور استفاده کنیم.

علی اصغر مونسان رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی نیز در این مراسم؛ساماندهی اقامتگاه ها و مراکز گردشگری،تثبیت جایگاه ایران به عنوان محور گردشگری و رسیدگی به امکانات رفت و آمد دریایی و… را مهم دانست و گفت:از این پس تمامی اجزای سازمان به انجام این امور موظف هستند.

وی افزود: میراث فرهنگی باید دین خود به اقتصاد کشور را ادا کند.

مونسان اظهار داشت:از این پس مدیران باید مدیریت جهادی را در سازمان ترویج کنند.با توجه به بیانات مقام معظم رهبری باید گردشگری را به عنوان یک اقتصاد مکمل به شهرهای مستعد بکشانیم.

وی با اشاره به نقش گردشگری کشور در روند توسعه ملی تصریح نمود:غفلت از سرمایه عظیم گردشگری قابل گذشت نیست.

رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت:سازمان میراث فرهنگی با وجود نقش مؤثری که در اقتصاد مقاومتی دارد،هنوز جایگاه ثابتی در میان مردم ندارد.ما باید میراث فرهنگی را به مردم و جهانیان معرفی کنیم.

وی تصریح کرد:ایجاد حریم امن برای اماکن فرهنگی و تاریخی،فرهنگسازی در حفاظت و بهره‌برداری از میراث فرهنگی،استفاده از حمایت‌ها و ظرفیت‌های بخش خصوصی توانمند،احیا و اجرای میراث فرهنگی جدید،بسته‌بندی نوین صنایع دستی،حرکت به سمت عرضه درخور محصولات صنایع دستی و ایجاد شهرهای جهانی صنایع دستی از برنامه‌هایی به حساب می‌آیند و در آینده نزدیک در دستور کار سازمان میراث فرهنگی قرار می‌گیرند.

علی‌اصغر مونسان که با حکم دکتر حسن روحانی؛رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شده،یازدهمین رییس این سازمان پس از ادغام میراث فرهنگی و گردشگری است و تحصیلاتی در زمینه عمران و مدیریت بازرگانی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست