ورود بیش از 23 هزار گردشگر خارجی به ایران

معاون سازمان گردشگری کشور گفت: در سه ماهه اول سال 92 حدود هفت هزار و 495 گردشگر به ایران آمده بودند این درحالی است که  در مدت مشابه امسال 23 هزار و 625 نفر در قالب تورهای گردشگری وارد کشورمان شدند.

مرتضی رحمانی موحد گفت : در ارائه آماری که تا بیش از این اعلام می شد،آمار همه نوع آمد ورفت را لحاظ می کردند حتی همان را سازمان جهانی جهانگردی هم قبول دارد و می گوید که اگر فردی به مدت 24 ساعت از کشورش خارج شود و مقیم نباشدو قصد انجام کار را درکشور مقصد نداشته باشد، گردشگر محسوب می شود.

وی افزود: آماری که ما می گیریم آمار تورهای رسمی است. تور رسمی هم توری است که از پلیس روادید گرفته است. وقتی آمار تورهای رسمی ماههای مشابه را در دوسال متوالی بررسی می کنیم می بینیم که از رشد حدود 200 درصد برخوردار بوده است.

معاون سازمان گردشگری کشور گفت : در سه ماهه اول امسال 23 هزار و 625 نفر به صورت تورهای گردشگری وارد ایران شدند اما در سه  ماهه اول سال 92، هفت هزار و 495 نفر به ایران سفر کرده اند که با 215 درصد رشد همراه بوده است.

وی افزود: این گردشگران بیشتر از کشورهای اروپایی همچنین از استرالیا،نیوزیلند،کره،ژاپن و چین به ایران سفرکرده اند. عراقی ها هم به صورت انفـرادی به ایــران می آیند و آمار ویزای آنها در سیستم انفرادی ثبت می شود.

رحمانی موحد گفت: آماری که برای ترددها در عید ارائه می شد را قبول نداشتیم چون هرکسی را که خیابان رد می شد چند بار وارد سیستم آماری می کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست