توسعه گردشگری گیلان، مستلزم امنیت اخلاقی و اجتماعی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان توسعه گردشگری گیلان در سایه امنیت اخلاقی و اجتماعی به بالندگی خواهد رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان ؛ کمیسیون ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی استان گیلان برگزار شد.

حمیدرضا آذرپور در این جلسه اظهار داشت: گردشگری و امنیت دو مقوله وابسته به یکدیگر ا ست و به عقیده کارشناسان ” گردشگری ” بعنوان دانشی چند رشته ای اگر بدون تجزیه و تحلیل ههای امنیتی و سیاسی توسعه یابد قطعا” مختل خواهد شد.

وی اذعان داشت: یکی از شاخص های امنیت، توسعه گردشگری در کشور است که می تواند در قالب های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تجلی پیدا کند.

این مسئول با بیان اینکه رشد و توسته اقتصادی پدیده ای کاملا امنیت محور بوده، تصریح نمود: یکی از بخش های اقتصادی که به شدت آسیب پذیر است صنعت گردشگری می باشد.

وی در ادامه به وضعیت امنیت در استان گیلان اشاره کرد و افزود : آنچه که موجب ممتاز بودن گیلان در بحث امنیت شده، مسئولیت پذیری دستگاه ها و نیز تلاش بی نظیر نیروی انتظامی می باشد.

آذر پور خاطرنشان کرد: امنیت اجتماعی واخلاقی چیزی جز تفاهم ومشارکت عمومی مردم با دستگاههای ذیربط برای رسیدن به رفاه نیست و در نهایت از طریق فرهنگ سازی نهادینه می گردد.

وی عدم مشارکت مردم با مسئولان را یکی از معضلاتی دانست که می تواند امنیت اجتماعی و گردشگری را به خطر بیندازد. معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان خواستار فرهنگ سازی و تنویر افکار عمومی از طریق رسانه های ارتباط جماعی شد و بر لزوم حفظ امنیت در استان تاکیدکرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست