۳۷ میلیون گردشگر امسال وارد استان گیلان شدند

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه امسال ۴۴ هزار گردشگر خارجی از استان بازدید کردند گفت: در ۱۱ ماهه گذشته گیلان میزبان بیش از ۳۷ میلیون گردشگر بوده است.

رضا علیزاده عصر امروز در جلسه ستاد توسعه گردشگری گیلان با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های گردشگری در گیلان موجب افزایش ورود گردشگران به استان شده است اظهار داشت: در 11 ماهه گذشته گیلان میزبان بیش از 37 میلیون گردشگر بوده است.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با تاکید بر اینکه امسال 44 هزار گردشگر خارجی از استان گیلان دیدن کردند و این روند در استان افزایش یافته است افزود: زیرساخت‌های گردشگری استان روند رو به روشدی را دنبال می‌کند و گیلان شاهد توسعه در حوزه‌های مختلف گردشگری است.

علیزاده از فعالیت یک هزار و 700 واحد اقامتی و پذیرایی در استان گیلان خبر داد و تصریح کرد: ظرفیت تخت‌های اقامتی استان گیلان به 24 هزار تخت رسیده ‌و در آینده‌ای نزدیک 2 هزار تخت به ظرفیت مذکور افزوده می‌شود.

وی از ایجاد 28 طرح بوم‌گردی در گیلان خبر داد و با تاکید بر اینکه طرح‌های مذکور به صندوق کارآفرینی امید معرفی شدند خاطرنشان کرد: 68 پروژه ساحلی گردشگری با واگذاری به بخش‌های خصوصی در استان تکمیل شده است.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با تاکید بر اینکه استان گیلان بیش از 21 هزار هنرمند در 80 رشته صنایع دستی دارد تاکید کرد: بیمه هنرمندان در حوزه صنایع دستی از مهم‌ترین دغدغه این افراد است.

علیزاده خاطرنشان کرد: امسال صادرات صنایع دستی استان گیلان نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و گیلان یک میلیون و 500 هزار دلار انواع صنایع دستی به کشورهای همسایه صادر کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست