جشنواره «بادام زمینی» در آستانه اشرفیه برگزار می شود

جشنواره «بادام زمینی» در آستانه اشرفیه برگزار می شود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان برگزاری جشنواره بادام‌زمینی را زمینه شناسایی تهدیدها و تبدیل به فرصت‌ها اعلام کرد .

به گزارش جلال شرق ، دکتر محمدحسین قربانی در گفتگو اختصاصی با جلال شرق درباره دومین جشنواره بادام‌زمینی در آستانه‌اشرفیه گفت: من خیلی خوشحالم که همه دوستان کمک می‌کنند تا دومین جشنواره بادام‌زمینی در شهرستان آستانه‌اشرفیه برگزار شود و این جشنواره برای ما هم یک برند شده است.

نماینده مردم شهرهای آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر ضمن تقدیر و تشکر از فرماندار و همه متصدیان این جشنواره اظهار کرد : همه‌ی تلاش ما این است که در فضای بزرگ‌تر و وسیع‌تر و با ظرفیت‌های ملی این جشنواره را داشته باشیم تا انشا الله این محصول بسیار استراتژیک را که اختصاصاً متعلق به شهرستان آستانه‌اشرفیه است و برند آن نیز به نام آستانه‌اشرفیه ثبت‌شده است معرفی کنیم.

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مصرف داخلی بادام‌زمینی کشور را ۳۰ هزار تن نام برد و افزود : تولید داخلی بادام‌زمینی حدود ۱۰ هزار تن است و ۲۰ هزار تن بادام بدون پرداخت تعرفه و به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شود و بر اساس آمار و ارقام همین بذر بادام آستانه در آذربایجان غربی ، دشت مغان ، اردبیل و… کشت می‌شود و ما می‌توان این محصول را در داخل کشور گسترش دهیم و نیاز کشور را به بادام‌زمینی برطرف کنیم.

دکتر قربانی با تأکید بر این نکته که وزارت کشاورزی باید درزمینهٔ پژوهش محور و تحقیق محور در اصلاح بذر و استفاده از کود و سموم موردنیاز و جلوگیری از آفات متعهد باشد خاطرنشان کرد : الآن متأسفانه آفاتی که متوجه این محصول بسیار مهم آستانه‌اشرفیه شده است باید توجه کند و این انتظار را بجد از حوزه جهاد کشاورزی داریم .

نماینده شهر بادام‌زمینی و برنج ادامه داد: برگزاری جشنواره‌ها تهدیدها را به فرصت‌ها تبدیل می‌کند تا آفاتی که متوجه محصول است به‌عنوان یک تهدید جلوگیری شود و هم‌چنین در شناساندن و بازاریابی محصول ، کمک به کشاورزان و زمینه اشتغال می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

دکتر قربانی بابیان اینکه تمام تلاش ما این است که درزمینهٔ تبدیلی بادام‌زمینی کمک کنیم اظهار کرد : الحمدالله با مصوبه مجلس و کمک دولت درزمینهٔ اعطای تسهیلات به‌ویژه در بخش مکانیزاسیون در گیلان هیچ‌گونه محدودیتی برای پرداخت و خرید ماشین‌آلات هم در بخش بادام و هم در بخش برنج نداریم.

گفتنی است دومین جشنواره بادام زمینی در روز پنجشنبه تاریخ ۲۳ شهریور در میدان میوه و تره بار در حال احداث آستانه اشرفیه روبروی دادگستری برگزار می شود.

هم چنین آئین رونمایی از پوستر جشنواره و کنفرانس خبری با فرماندار آستانه اشرفیه رئیس جشنواره بادام زمینی در همین مکان با حضور خبرنگاران خبرگزاری ها ، جراید و رسانه ها و پایگاه های اطلاع رسانی استان و شهرستان در ۱۴ شهریور برگزار می شود.

 

جشنواره بادام زمینی

جشنواره بادام زمینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست