۴۵۰۰ دانش‌آموز ‌گیلانی‌‌ “آموزش از راه دور” تحصیل می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: در حال حاضر ۴ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در استان گیلان در حوزه آموزش از راه دور در حال تحصیل هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، مهدی حاجتی عصر امروز در همایش توجیهی کارشناسان، موسسان و مدیران آموزش از راه دور استان گیلان در رشت اظهار داشت: هدف از ایجاد آموزش از راه دور، بهره‌مندی افراد بازمانده از تحصیل از عدالت آموزشی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه تمرکز آموزش از راه دور بر روی دوره آموزش متوسطه اول و دوم است عنوان داشت: این طرح با الگوگیری از برخی کشورهای اروپایی و همین‌طور فعالیت دانشگاه پیام نور در حوزه آموزش عالی اجرا شد.

حاجتی با اعلام اینکه نگاه آموزش و پرورش توسعه مشارکت مردم در حوزه‌های آموزشی است خاطرنشان کرد: امروز نباید در استان گیلان شاهد وجود افراد بازمانده از تحصیل باشیم.

وی با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی مناسب در حوزه آموزش از راه دور ابراز داشت: برخی افراد بازمانده از تحصیل از وجود امکان آموزش از راه دور اطلاع ندارند و این امر باید برطرف شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اعلام اینکه 4 هزار و 500 دانش‌آموز در حوزه آموزش از راه دور در استان گیلان در حال تحصیل هستند گفت: هدف آموزش از راه دور صرفاً ارائه مدرک و ترویج مدرک‌گرایی نیست.

حاجتی با اشاره به تحلیل‌های نادرست موجود درباره آموزش از راه دور اظهار داشت: رفع این ذهنیت نامناسب بر عهده موسسان آموزش از راه دور است تا با افزایش کیفیت آموزش آن را رفع کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گیلان نیز در این نشست اظهار داشت: نظام آموزش و پرورش همگام با نیازهای جامعه رشد نکرده است.

نورالله اکبری با بیان اینکه نظام آموزش و پرورش فعلی پاسخگوی نیازهای روز مخاطبانش نیست اعلام کرد: آموزش و پرورش از سیستم انعطاف‌پذیر و متنوع آموزشی برخوردار نیست.

وی با اشاره به تجربیات کشورهای جهان در راستای آموزش الکترونیک خاطرنشان کرد: در دنیای امروز یادگیری الکترونیک و یادگیری موبایلی درحال توسعه است و کشورهایی که از این روش استفاده می‌کنند با بازخورد مثبتی رو به رو شده‌اند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گیلان با تاکید بر لزوم همگامی نظام تعلیم و تربیت با پیشرفت فناوری گفت: امروز نیازمند بازبینی جدی در قوانین آموزش از راه دور هستیم تا محتوای آموزشی به‌صورت تعاملی و مناسب در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

اکبری با انتقاد از متمرکز کردن آزمون‌های حوزه آموزش از راه دور جهت جلوگیری از جعل مدارک تحصیلی افزود: این راه پر هزینه ترین و نامناسب‌ترین راه برای رفع این مشکل بود، در صورتی که راه‌ حل‌های مناسب‌تری وجود داشت.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه نوع نگاه به مدیران مدارس دولتی و غیردولتی باید به یک شکل باشد ابراز داشت: ابتدا باید نوع نگرش‌ها را تغییر دهیم و بعد به سراغ تغیر اساسنامه‌ها برویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست