رودخانه‌های بزرگ شهرستان تالش بر اثر بارش شدید باران طغیان کردند

فرماندار تالش ‌با اشاره به بارش شدید باران در این شهرستان گفت‌:‌ رودخانه‌های کرگانرود و ناورود شهرستان تالش به‌علت بارش شدید باران طغیان کردند.

 

سیدعیسی مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ به‌علت بارش‌‌ شدید باران که از اواخر دیشب در شهرستان تالش شروع و تاکنون نیز ادامه دارد دو رودخانه بزرگ کرگانرود و ناورود به‌علت حجم بسیار زیاد آب ورودی دچار طغیان شدیدی شده و خسارت‌هایی را در مسیر خود به بار آورده‌اند.

فرماندار تالش عنوان کرد: طبق گزارش سازمان هواشناسی تا اواخر وقت دیشب بیش از 100 میلی‌متر باران در نقاط مختلف شهرستان تالش باریده که این عامل به‌علت وجود رودخانه‌های بسیار زیاد در منطقه شرایط بسیار حساس و ویژه‌ای را برای ساکنان و اهالی ایجاد کرده است.

مهدوی تصریح کرد:‌ وجود بیش از یازده رودخانه بزرگ و کوچک در شهرستان تالش که همگی آن‌ها از مناطق بالادستی واقع در ییلاقات و کوهستان‌های اطراف سرچشمه می‌گیرند هرساله و با شروع فصل بارندگی‌ها دچار افزایش میزان آب ورودی و بعضاً طغیان گسترده در مسیر خود می‌شوند.

وی ابراز داشت:‌ دو رودخانه بزرگ کرگانرود و ناورود تالش با توجه به وسعت و گستردگی که دارند در صورت سرریز شدن مقدار زیادی از آب به سرعت شرایط سیلابی شدن به خود گرفته و به‌همین علت می‌توانند خسارت‌ها و آسیب‌های فراوانی را به تأسیسات زیربنایی وارد کنند.

فرماندار تالش بیان داشت:‌ بیشترین آسیبی که به علت جاری شدن سیلاب در شهرستان تالش تاکنون رخ داده مربوط به منطقه اسالم و روستاهای واقع در آن نظیر خرجگیل،‌ شیخ محله و چند روستای اطراف بوده البته به تأسیسات زیربنایی شهر اسالم نیز خسارت‌های فراوانی وارد شده است.

مهدوی خاطرنشان کرد:‌ در بخش مرکزی شهرستان تالش به علت طغیان رودخانه بزرگ کرگانرود علاوه بر مشکلات بسیار زیادی که برای برخی از اهالی روستاهای اطراف آن ایجاد شده عبور آن از سطح شهر تالش، آسیب‌ها و خساراتی را به امکانات و تأسیسات شهری وارد کرده است.

وی عنوان کرد:‌ تخریب 100 تا 120 متر از دیواره حفاظتی رودخانه کرگانرود واقع در سطح شهر تالش که به صورت کامل آسیب دیده است در کنار سرریز شدن و انسداد پل آب نمای شهر معروف به پل 33 پل از جمله خسارات وارد شده به علت طغیان رودخانه کرگانرود است.

فرماندار تالش بیان داشت:‌ با شدت گرفتن بارش باران از اواخر دیشب پل آب نمای شهر تالش دچار آبگرفتگی شد به همین علت نیروهای امدادی و خدماتی برای رفع مشکل در همان ساعات اولیه در محل مذکور حاضر شده که با تلاش جمعی آنان مشکل بسته بودن این مسیر به‌طور کامل رفع شد.

مهدوی اظهار داشت:‌ برق برخی از روستاهای شهرستان نیز قطع شده بود که با کمک و اقدام سریع متولیان امر نسبت به وصل جریان آن سریعاً اقدام شد علاوه بر این در حال حاضر تعدادی از خانوارهای روستایی دچار قطعی گاز هستند که تلاش‌ها برای رفع مشکل آنان همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه مشکلی در حوزه آب شرب وجود ندارد گفت:‌ به علت طغیان رودخانه‌های کرگانرود و ناورود راه دسترسی برخی از روستاها دچار رانش و آسیب جدی شده است که با فروکش کردن بارش باران دستگاه‌های ذیربط برای ترمیم جاده‌های مذکور اقدامات عملیاتی خود را آغاز می‌کنند.

فرماندار تالش از تخریب دو پل روستایی نیز خبر داد و افزود:‌ در حال حاضر اوضاع و شرایط کنونی شهرستان تالش به علت ورود سریع نیروهای امدادی و خدماتی به مناطق آسیب‌دیده و کمک به مردم و اهالی روستاهای مختلف کاملاً تحت کنترل بوده و تردد در محور اصلی آن نیز کاملاً در جریان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست