به گزارش خبرنگاراقتصادی باشگاه خبرنگاران، آسمان نمای آلاشت و مجموعه رصدخانه ای که در آلاشت سال هاست افراد را به خود جذب می کند، به عنوان اولین رصد خانه ساده وغیر حرفه ای درمازندران محسوب میشود . این رصدخانه در حاشیه دریای مازندر ان است و شما می توانید برای آموزش های مقدماتی به این محل بیایند و رصد کردن را از نزدیک تجربه کنند.

هرچند از سال 86 تاکنون مدت زمان زیادی نگذشته اما این کاربسیار موفق بوده  و در امر جذب گردشگر هم بسیار مثبت عمل کرده است. این مکان توسط شهرداری شهر آلاشت روی یکی از بخش های مرتفع و ارتفاعات ساخته شده است.

تلسکوپ این منطقه یک تلسکوپ بسیار مناسب است که 14 اینچی است و در نزدیک گنبد با ارتفاع 4 متر نصب شده است. سایر دیدنی ها و تجهیزاتی که برای آماتورها لازم است می توان به ترازوی نجومی، نرم افزارو کتب و پوستر و عکس های نجوم ، سالن اجلاس و همایش نجوم و … اشاره کرد.

این شهر به عنوان بهشت ستاره شناسان مشهور است چرا که ارتفاع شهر، هوای خوب، نبودن آلودگی صوتی و نوری و هوا، از طرفی هم آسمانی پاک وزیبا این مکان را محبوب کرده است.

منجمان برای سکونت نیاز به محل مناسب دارند از آنجاکه در این مکان هیچ گونه هتل یا مسافرخانه وجود ندارد می توانند با هماهنگی با شهرداری از ساختمان های شهرداری برای اقامت استفاده کنند.

در کنار این می توانید از صنایع دستی این شهر هم دیدن کنید. در این شهر معماری و تمدن مدرن و قدیم هر دو با هم آمیخته و این خود به جذب بیشتر گردشگران کمک کرده است.

در شاهنامه هم سنگ آلاشت آمده و این در کنار یکی از روستاهای این محل، قرار دارد و به آن محل رستم دکت گفته می شود.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست