زنان روستایی نقش موثری در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان:

زنان روستایی نقش موثری در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با بیان اینکه نقش زنان روستاها در توسعه پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار است گفت: ۱۳۰ دهیار زن در سطح استان گیلان فعالیت دارند.

فاطمه رفیعی ظهر امروز در همایش دهیاران زن در سالن الغدیر استانداری گیلان با اشاره به گرامیداشت فرا رسیدن بزرگداشت مقام زن اظهار داشت: بهترین نوع توسعه برای کشور توسعه متوازن است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با تاکید بر اینکه بهترین راه توسعه، آن است که ضمن تامین نیازهای کنونی، تامین شغل‌های آینده در خطر نباشد افزود: اهداف توسعه پایدار در چهارچوب برنامه‌های توسعه اجتماعی محلی امکان پذیر است.

رفیعی با بیان اینکه فرآیند توسعه از مناطق پایین دست با کیفیت و سرعت بیشتری انجام می‌شود تصریح کرد: نقش روستاها برای تحقق درست اقتصاد مقاومتی در جامعه نقشی به‌سزا و تاثیرگذار است که باید به این امر به‌صورت ویژه توجه کرد.

وی نقش زنان را در توسعه پایدار حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: نقش زنان در گردهمایی‌های موثر توسعه پایدار و اقتصاد مقاومتی به‌ویژه در روستاها نقشی پررنگ است و توسعه پایدار  در روستاها با همکاری بانوان روستایی سرعت بیشتری به خود می‌گیرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با اشاره به اینکه زنان از اصلی‌ترین پایه‌های نظام اقتصادی، اجتماعی و تحکیم خانواده هستند خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های موجود در روستاها با استفاده از توانایی‌های دهیاران زن، روستا را به سوی توسعه پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی سوق می‌دهد.

رفیعی با تاکید بر اینکه استان گیلان 130 دهیار زن دارد بیان کرد: با توجه به نقش مدیریتی بارز زنان در جامعه می‌توان با استفاده از این ظرفیت، پویایی روستاها را به سوی اشتغال و حفظ محیط زیست شاهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست