آیا عینک های سیتروئن می تواند بیماری حرکت را درمان کند؟

شرکت سیتروئن، عینک‌هایی را به شکل لوگوی گوگل روانه بازار کرده است که شاید بتواند بیماری حرکت را درمان کرده و لذت سفر را برای مسافران زیادی دوچندان کند.

 

 

برای بسیاری از مسافران، فکر یک سفر جاده‌ای طولانی و پر پیچ‌و‌خم در کوه‌های ایتالیا، فوق‌العاده هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد. اما آیا برای همه مسافران به این صورت است؟ این موضوع تعریف دقیق یک کابوس برای آنها محسوب می‌شود. سرگیجه، سردرد، تهوع و… از نشانه‌های بیماری حرکت به شمار می‌رود که هر فردی حداقل یک بار در طول سفر تجربه کرده است. شرکت خودروسازی سیتروئن، عینک‌های جدیدی را اخیراً روانه بازار کرده است که شاید بتواند این مشکل را درمان کند.

عینک‌های سیتروئن (Seetroen glasses) با قاب‌های پلاستیکی سفید رنگ و بزرگ و ظاهری شبیه به لوگوی گوگل، شاید جذاب‌ترین عینک‌های موجود در بازار نباشند؛ چراکه هدف این شرکت رقابت بر سر طراحی سال نیست و در واقع طوری طراحی شده تا بتواند بیماری ناشی از حرکت در طول سفر را از بین ببرد.

این بیماری حرکت می‌تواند لذت هر نوع سفری از ماجراجویی‌های دریایی و سفرهای جاده‌ای گرفته تا تراموای برقی و سواری در پارک‌های موضوعی را از انسان بگیرد و علت آن هم به تفاوت درک چشم‌ها و گوش میانی برمی‌گردد. برای از بین بردن این تفاوت، در این عینک‌ها از تکنیکی به نام بوردینگ رینگ (Boarding Ring) استفاده شده است. این عینک‌ها از ۴ حلقه مملو از مایع آبی تشکیل شده‌اند که به اطراف چشم حرکت می‌کند و به این ترتیب افق را بازسازی کرده و حواس انسان را با هم هماهنگ می‌کنند.

هیچ لنزی در فریم‌ها وجود ندارد و می‌توانید آن را روی عینک واقعی خود بزنید یا با همسفرهای خود به اشتراک بگذارید. طبق گفته شرکت سیتروئن، کودکان بالای ۱۰ سال می‌توانند از این عینک‌ها استفاده کنند چراکه در این دوران، رشد گوش داخلی کامل شده است. بعد از ۱۰ تا ۱۲ دقیقه استفاده از آن، بیماری حرکت باید از بین برود. میزان کارایی این عینک‌ها که روی افراد بالغ تست شده معادل ۹۵ درصد است و برای خرید آن باید به سایت سیتروئن مراجعه کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست