توسعه گردشگری الکترونیک تلاشی نوین برای معرفی ظرفیت های گردشگری گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان: تقویت گردشگری الکترونیک به عنوان یک هدف در گیلان دنبال می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان؛در راستای توسعه روند اطلاع رسانی بعنوان گامی موثر در تحقق حقوق شهروندی صبح امروز اولین نشست کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات این اداره کل برگزار شد.

در این نشست رضا علیزاده با اشاره به اهمیت انعکاس صحیح و سریع اخبار و رویدادهای حوزه گردشگری و تاثیر آن در تنویر افکار عمومی اظهار داشت:در جهان امروز گردشگری یکی از ارکان اصلی توسعه به شمار می آید و اطلاع رسانی و تبلیغات درباره ظرفیت های این صنعت،ایجاب می‌کند تا رسانه ها و پیام های آن ها به دقت مورد مطالعه قرار گیرد.

وی اطلاع رسانی و تبلیغات در صنعت گردشگری را از جمله مهم‌ترین ابزارها برای توسعه فرهنگ توریسم خواند که موفقیت سازمان را در پی دارد.

این مسئول شناخت افکار عمومی را یک ضرورت خواند و افزود:مستند سازی از ظرفیت های موجود در صنعت گردشگری و نیز اقدامات صورت گرفته در مسیر توسعه آن در گیلان با رویکرد جامع نگری در اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان مورد تاکید است.

علیزاده با بیان اینکه گردشگری صنعتی فرابخشی است،خاطرنشان کرد:انعکاس اخبار در این حوزه باید بر محور تفکر مداری و مشارکت جویی اجتماعی باشد و نواندیشی و ابتکار و خلاقیت را به نمایش بگذارد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان به تعدد آثار و ابنیه تاریخی،تاسیسات اقامتی و پذیرایی و همچنین گستردگی حوزه صنایع دستی در گیلان اشاره کرد و افزود:هر یک از این عناوین در بردارنده اطلاعات ارزشمند برای گردشگران است؛لذا تدوین برنامه ای هدفمند و جامع برای معرفی آنها یک ضرورت تلقی می شود.

وی؛استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت رسانه ملی را مورد تاکید قرار داد و گفت:رسانه های الکترونیک و مکتوب استان نیز تلاش مستمر و کارآمدی در حوزه اطلاع رسانی گردشگری ایفا می نمایند که شایسته تقدیر است.

این مسئول استفاده از فضای مجازی و شکستن مرزها به واسطه شبکه های مخابراتی و اینترنت را مورد بحث قرار داد و افزود:گردشگری الکترونیک که از شاخه های جدید در این صنعت محسوب می شود به سرعت رو به گسترش رفته تا آنجا که پیش از شکل گیری سفر هر یک از خانواده ها و گردشگران بصورت الکترونیک جاذبه های موردنظر خود را رصد می کنند.

علیزاده بیان داشت:تولید اپلیکشین های گردشگری و نرم افزارهای وابسته به موضوع سفر اقدامی اثرگذار در معرفی جاذبه های گردشگری مناطق مختلف به شمار می آید و با ایجاد بسترسازی؛ایجاد اشتغال پایدار و کسب درآمد را به همراه می آورد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی برای افزایش شمار گردشگران،پیوند سیستم‌های دوربین شهری با شبکه‌های دیجیتال گردشگری را یک شیوه موثر برای معرفی داشته‌های تاریخی، فرهنگی،گردشگری و نیز سنتی خواند و تصریح کرد:امروز با رفتارهای سازمان یافته الکترونیکی و نگاهی مدبرانه می‌توان صنعت گردشگری را متحول کرد.

علیزاده به حضور فعال عوامل مرتبط با صنعت گردشگری در گیلان شامل اماکن اقامتی و پذیرایی،طرح های بومگردی،آژانس‌های خدمات مسافرتی،راهنمایان تور و مجتمع‌های گردشگری در فضای مجازی اشاره نمود و گفت:تقویت گردشگری الکترونیکی به عنوان یک هدف در گیلان دنبال می‌شود.

تنوع بخشی در طراحی اقلام تبلیغاتی شامل نقشه ها،بروشورها و همچنین طراحی مبلمان شهری با رویکرد بومی سازی از موضوعات دیگری بود که علیزاده به آن اشاره کرد.

وی در پایان از بازاریابی بعنوان عاملی کلیدی در معرفی خدمات حوزه گردشگری یاد کرد و با تاکید بر مقوله آموزش نیروی انسانی؛خواستار تدوین راهکارهای نوین برای تبلیغات و اطلاع رسانی از رویدادهای اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست