ستاد سلول‌های بنیادی در رشت راه‌اندازی شد+ تصاویر

ستاد سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مرکز رشد فناوری سلامت این دانشگاه در رشت افتتاح و راه‌اندازی شد.

 

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ستاد سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان ظهر امروز در مرکز رشد فناوری سلامت این دانشگاه در رشت افتتاح شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این مراسم با بیان اینکه افتتاح ستاد سلول‌های بنیادی این دانشگاه می‌بایست بسیار زودتر افتتاح می‌شد اظهار داشت: افتتاح این ستاد اقدامی حساس و تاثیرگذار در آینده علم پزشکی گیلان است.

شادمان نعمتی با اعلام اینکه به جز حوزه علوم پزشکی حوزه‌های مهندسی و علوم پایه نیز در راه‌اندازی این ستاد نقش داشتند گفت: دانشگاه گیلان، دانشگاه آزاد اسلامی و جهاد دانشگاهی از جمله مجموعه‌های کمک‌کننده برای اجرای این طرح بودند.

وی ضمن تشریح اهداف افتتاح ستاد سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان خاطرنشان کرد: هدف ما این است که محققان بتوانند در این ستاد با یکدیگر و حتی با سایر محققان ایران و جهان به تضارب آراء بپردازند.

ستاد سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اعلام اینکه استان گیلان ظرفیت مناسبی برای فعالیت در حوزه “توریسم سلامت” دارد افزود: در تلاش هستیم تا گیلان را به‌عنوان قطب پزشکی بازساختی به کشور معرفی کنیم.

نعمتی با اعلام اینکه نقشه علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حال تدوین است ابراز داشت: این نقشه ظرف 2 تا 3 ماه آینده تدوین می‌شود تا بتواند ظرفیت‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان را بیین کند.

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه اعضای هیئت علمی این دانشگاه باید وظایفشان را بهترین شکل انجام دهند گفت: اعضای هیئت علمی باید ظرفیت‌های دانشگاه را در راستای جذب سرمایه‌گذاران برای آنها تبیین کنند.

حسین همتی خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های لازم برای انجام امور پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان باید شناسایی شده و سپس اعتبارات لازم برای انجام آن‌ها جذب شده و تخصیص پیدا کند.

دبیر شورای توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی گیلان نیز در این مراسم اظهار داشت: دستیابی به علم و فناوری سبب دستیابی نظام به اقتدار و اعتبار علمی می‌شود.

مهریار حبیبی با اعلام اینکه امروزه هزار میلیارد دلار در سراسر جهان در حوزه تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری شده است عنوان داشت: یک پنجم این مبلغ در حوزه سلول‌های بنیادی هزینه می‌شود.

وی شناخت پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان گیلان در حوزه سلول‌های بنیادی را یکی از اهداف تاسیس این ستاد دانست و خاطرنشان کرد: دستیابی این ستاد به موفقیت نیازمند همراهی تمام دستگاه‌های اجرایی استان گیلان است.

حبیبی با تاکید بر اینکه علم سلول‌های بنیادی علمی جدید و نوین است اظهار داشت: کشورهایی مانند کویت و قطر در این زمینه سرمایه‌گذاری سنگینی انجام داده‌اند و در حال حاضر سرمایه‌گذاران ما باید در این زمینه فعالیت کنند.

دبیر شورای توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی گیلان با اعلام اینکه علم سلول‌های بنیادی سبب گسترش “توریسم درمانی” در استان می‌شود گفت: استان گیلان پیرترین استان کشور است و قطعاً نیاز ویژه‌‌ای به این علم دارد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست