مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه طرح احداث دانشکده گردشگری در فومن با جدیت دنبال می شود ، گفت : هم اکنون نیروی انسانی متخصص یکی از نیازهای ضروری برای توسعه گردشگری استان است.

به گزارش امور فرهنگی و ارتباطات اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان ، رضا علیزاده با بیان اینکه ایجاد دانشکده گردشگری مسیر توسعه گردشگری در استان را با پرورش نیروهای متخصص هموار خواهد ساخت ، افزود : سطح ارایه خدمات گردشگری در گیلان بدلیل وجود ظرفیت های بسیار در این زمینه می بایست از ملی به بین المللی تغییر یابد ، و فراهم شدن چنین شرایطی بعد از ایجاد هتل های با کیفیت ، نیازمند توسعه نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده است.

وی با اشاره به پروژه احداث دانشگاه گردشگری گیلان در فومن (غرب مرکز استان) اظهار کرد : متعاقب سفر اخیر هیات دولت به استان و دیدار رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور با دانشگاهیان ، این اداره کل آمادگی همکاری همه جانبه خود را با دانشگاه گیلان اعلام می دارد.

علیزاده افزود : در تلاشیم تا با همکاری مسولان دانشگاه گیلان ، دانشکده گردشگری یاد شده مکانی آموزشی – کاربردی در سه حوزه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری باشد.

وی با اشاره به حضور مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در دانشگاه گیلان و قول های مساعد ایشان برای حمایت از راه اندازی دانشکده گردشگری فومن گفت : راه اندازی دانشکده گردشگری با رشته های مرتبط با نیاز جامعه در دستور کار دانشگاه گیلان قرار گرفته است.

وی تاکید کرد : در آینده ای نزدیک در جلساتی مشترک زمینه انعقاد تفاهم نامه همکاری در موضوعات مرتبط فراهم خواهد شد.

به گفته علیزاده : توسعه گردشگری تنها راه برون رفت از مشکلاتی است که امروزه در اثر کاهش قیمت نفت و تحریم ها بوجود آمده و همینطور تا حد بسیاری ، حلال مشکل بیکاری در جامعه خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست