استقبال مسافران نوروزی از طرح‌های بوم‌گردی گیلان چشمگیر است

معاون اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت:‌ میزان استقبال مسافران نوروزی از طرح‌های بوم‌گردی استان گیلان بسیار چشمگیر است.

 

حمیدرضا آذرپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ از آغاز سفرهای نوروزی مراکز بوم‌گردی گیلان پذیرای خیل عظیمی از مسافران نوروزی است به طوری‌که تاکنون علاوه بر گردشگران داخلی شاهد حضور توریست‌های خارجی نیز در این مراکز هستیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری گیلان عنوان کرد:‌ از زمان شروع سفرهای نوروزی تا 10 فروردین تعداد 7 میلیون و 635 هزار و 669 نفر در استان گیلان اقامت کرده‌اند که در مقایسه با سال گذشته بیش از 26 درصد رشد دارد.

آذرپور به انجام بازدیدهای نظارتی در سطح مراکز خدمات رسانی اشاره کرد و گفت:‌ علاوه بر بازدید‌های مستقیم دستگاه‌‌ها، بازدیدهای مشترکی نیز با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان،‌ تعزیرات،‌ علوم پزشکی،‌ دامپزشکی و اماکن نیروی انتظامی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه نوروز امسال 2 هزار و 172 بازدید نظارتی توسط اداره کل میراث فرهنگی‌،‌ صنایع دستی و گردشگری گیلان انجام شده است افزود:‌ بازدیدهای نظارتی انجام شده بازرسان این اداره کل از زمان آغاز نوروز تا 10 فروردین به میزان 8.65 درصد رشد داشته است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری گیلان ابراز داشت:‌ از آغاز نوروز امسال تاکنون حضور 645 نفر گردشگر خارجی در مراکز اقامتی گیلان به ثبت رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 26.72 درصد رشد دارد.

آذرپور آمار تردد خودروها در ایام نوروز امسال را نیز برشمرد و عنوان کرد:‌ تا این لحظه تعداد یک میلیون و 341 هزار و 428 خودرو ایام نوروز امسال در سطح استان گیلان تردد کرده‌اند که این آمار به نسبت سال گذشته 24.57 درصد افزایش دارد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری گیلان تصریح کرد:‌ نوروز امسال تعداد 869 هزار و 347 نفر از موزه‌ها،‌ بناهای تاریخی و تفرجگاه‌های استان گیلان بازدید کرده‌اند که در مقایسه با سال گذشته بیش از 102 درصد رشد داشته است.

آذرپور به حضور گردشگران خارجی در برخی از طرح‌های بوم‌گردی گیلان اشاره کرد و ابراز داشت:‌ اقامت تعداد زیادی از گردشگران آلمانی و فرانسوی در اقامتگاه‌های بوم گردی گیلان نشان دهنده مقبولیت و موفقیت در اجرای چنین طرح‌هایی است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری گیلان بیان داشت: ‌از آغاز سفرهای نوروزی امسال تا پایان 10 فروردین، استان گیلان همچنان پس از استان مازندران در رتبه دوم‌ میزان جذب،‌ تردد و اقامت مسافران و گردشگران نوروزی قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست