مراسم افتتاح دفتر انجمن صنفی راهنمایان گردشگری گیلان با حضور دکتر رحمانی موحد معاون گردشگری کشور برگزار شد.

به گزارش امور فرهنگی و ارتباطات اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور، مرتضی رحمانی موحد در مراسم افتتاح دفتر انجمن صنفی راهنمایان گردشگری گیلان در رشت گفت: ایران بعنوان میزبان جشن جهانی راهنمایان گردشگری در سال 2017 میلادی انتخاب شده است واین موفقیت در یک رقابت  نابرابر و سخت اما با اعتماد به نفس، نصیب کشور شده است.

وی اظهار کرد: برنامه ریزی در فرصت باقیمانده می توند شرایط بسیار مهم و تاثیرگذاری در جذب گردشگر خارجی برای کشور مهیا کند.

فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری در شهر پراگ کشور چک فعال است و هر دوسال یکبار، اعضاء گرد هم جمع شده وعلاوه بر آموزش و تبادل نظر،محل اجلاس دو سال بعد نیز توسط آنان تعیین می شود.
رحمانی موحد با تاکید بر نقش استثنایی راهنمایان گردشگری در جذب گردشگر خارجی و توسعه این حوزه ادامه داد: این قشر فعال در صنعت گردشگری،انتقال دهندگان پیام های میهمان نوازی، فرهنگی و تاریخی کشور به گردشگران خارجی هستند و از این روی وظیفه سنگینی به دوش دارند.وی در بخش دیگری از سخنانش؛ برآگاهی از وجود مشکلات راهنمایان گردشگری کشور تاکید کرد و افزود: آیین نامه قدیمی راهنمایان گردشگری پس از چندین ماه بررسی در موارد بیمه، قراردادشغلی و …. اصلاح شده و امیدواریم دریک کارشناسی مطلوب در دولت تصویب شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و  گردشگری گیلان نیز در این مراسم بر ضرورت شناسایی و رفع دغدغه های راهنمایان گردشگری استان تاکید کرد.

رضا علیزاده افزود: مکان، نخستین مشکل انجمن صنفی راهنمایان گردشگری در استان بود که با واسپاری بخشی از عمارت کلاه فرنگی این مشکل مرتفع شده است.

وی ادامه داد: فقدان تناسب میزان تحصیلات راهنمایان گردشگری با دریافت تعرفه و بیمه، از دیگر دغدغه های این قشر است.

220 راهنمای رسمی گردشگری در گیلان وجود دارند که بمنظور ساماندهی این تعداد، دفتر انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان در عمارت کلاه فرنگی واقع در باغ محتشم رشت با حضور جمعی از مدیران استان و شماری از فعالان گردشگری افتتاح شد.شایان ذکر است بنای عمارت کلاه فرنگی مربوط به دوره قاجاریه بوده و به شماره 1764 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست