یخدان مسافرتی، وسیله ای عالی برای جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی

یخدان های مسافرتی اهمیت خود را آنجا نشان می دهند که شما دارید به سفری می روید و قصد دارید تا در طول سفر خودتان غذا درست کنید و بنابراین به چیزی نیاز دارید تا بتوانید مواد غذایی تان را سالم نگه دارید در غیر اینصورت می بینید که همه ی مواد غذایی تان خراب و یا فاسد شده است و اینجاست که یخدان های مسافتری اهمیت خود را نشان می دهند.  با  نکات خنک کردن نوشیدنی و خوراکی ها در استفاده از این وسیله آشنا شوید:

حتما یخدان را شب قبل از سفر، سرد کنید تا بتوانید هنگام قرار دادن نوشیدنی های گوارا و غذاهایتان در آن، از سرد بودن آن مطمئن شوید. برای این کار می توانید یخدان را در فریزر قرار دهید. اگر فریزر در دسترس نبود بهتر است تا آن را در سردترین قسمت خانه بگذارید.
منجمد کردن مواد غذایی. در صورتی که در طول سفرتان قصد استفاده از هر نوع گوشتی را دارید، بهتر است تا قبل از قرار دادن در یخدان، آن را منجمد کنید و بعد در یخدان بگذارید. به این صورت مطمئن می شوید که تا زمان استفاده، تازه می ماند و یخ آن کم کم آب می شود.
منجمد کردن مواد غذایی قبل از سفر
پیشنهاد می کنیم به جای استفاده از قالب های بزگ یخ، از تکه های کوچک استفاده کنید. متاسفانه یخ ها از آن دسته موادی هسند که زود ذوب می شوند و شما هم نمی توانید کاری در این باره انجام دهید اما در صورتیکه از قالب های کوچک یخ استفاده کنید، زمان بیشتری برای استفاده از آنها نسبت به قالب های بزرگ دارید چرا که دیگر نیازی به استفاده از چکش یا هر وسیله ی دیگری برای خرد کردن آنها ندارید (خرد کردن یخ به ذوب شدن سریع تر آن کمک می کند).
آب یخدان ها را حتما هر روز خالی کنید. اگر سفر طولانی ای در پیش دارید، آب یخدان را هر روز خالی کنید تا از ذوب شدن یخ ها جلوگیری کنید که البته این موضوع در مورد سفرهای طولانی و بیشتر از یک هفته صدق می کند و در صورتیکه بخواهید فقط چند روز به گردش بروید بهتر است این کار را نکنید و از آب آن برای خنک شدن نوشیدنی هایتان مثلا نوشابه ها کمک بگیرید.
مواد غذایی تان را بسته بندی کنید و آنها را مرتب بچینید. فرض کنید می خواهید از تکه های نانی که در یخدان گذاشته اید برای صبحانه تان استفاده کنید اما با نان های خیس شده روبرو می شوید. طبقه بندی کردن مواد غذایی در یخدان علاوه بر اینکه به مرتب ماندن آن کمک می کند، باعث جلوگیری و بهم ریختگی مواد غذایی هم می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست