به این 5 دلیل باید سفر کنید

1- به از بین بردن استرس تان کمک می کند.

تحقیقات نشان میدهد که در آخر هفته ها رفتن به حاشیه شهر می تواند به کاهش هورمون استرس و حتی پایین آوردن فشار خونتان کمک کند . و هم باعث می شود بهتر و جوان تر به نظر برسید، بهتر با سرماخوردگی در طول سال مقابله کنید و در محل کار استرس بسیارکمتری داشته باشید.

2- کمی به قلبتان استراحت می دهد.

در یک تحقیق نشان داده که خانم هایی که حداقل دوبار در سال به مسافرت می روند، تا هشت مرتبه کمتر به بیماری قلبی کرونری مبتلا می شوند. و در مقابل مردانی  که ریسک بالای ابتلا به بیماری کرونری قلب داشتند که به مسافرت سالانه نمی روند تا 32% بیشتر بخاطر قلبی می میرند.

3- کمک می کند به خانواده تان نزدیک تر شوید.

محققان در مورد تاثیر مثبت مسافرت بر خانواده ها و خارج شدن از استرس های روزانه و به هم نزدیک شدن می گویند که حتی بعد از اتمام مسافرت نیز ادامه پیدا می کند.

4- باعث می شود در محل کار باهوش تر و با انگیزه تر باشید.

یک مسافرت مخصوصا اگر به دور از ابزارها و دستگاه های الکترونیکی باشد، میتواند وقفه ای شادی آور باشد. حتی ممکن است در محل کار نیز بهتر شوید. دلیل آن این است که براساس تحقیقات استرس می تواند بر تصمیم گیری های شما اثر داشته باشد. بعداز گذشت چند روز آزادی از استرس های روزانه ، می توانید تصمیمات عاقلانه تری در محل کار داشته باشید.

5- شادترتان می کند.

یک تحقیق نشان داده است که سطح فشار و افسردگی در میان خانم هایی که بیشتر مسافرت می روند( یک یا دو بار در سال ) در مقابل آنهایی که میزان مسافرت رفتنشان کمتر بوده است. پایین تر است . درواقع ، به نظر می رسد که حتی برنامه ریزی برای یک مسافرت روحیه را تقویت می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست