سیاهکل استان گیلان به قطب گردشگری کوهستانی تبدیل خواهد شد

با اجرای طرح‌های گردشگری در منطقه سیاهکل، ظرف ۱۰ سال آینده این منطقه به قطب گردشگری کوهستانی تبدیل خواهد شد.

به گفته رضا اسلامی فرماندار سیاهکل منطقه سیاهکل و دیلمان می‌تواند با اجرای طرح‌های گردشگری در این شهرستان به قطب گردشگری کوهستانی استان گیلان تبدیل ‌شود.

رضا اسلامی بیان کرد:

ظرف ۱۰ سال آینده و با اجرای این طرح‌ها که مشارکت افراد بومی، گروه‌های مردم نهاد و زیست محیطی و شرکت‌های ملی و بین‌المللی طراحی و به‌ویژه در منطقه کوهستانی دیلمان انجام می‌شوند، این منطقه به قطب گردشگری کوهستانی تبدیل خواهد شد.

فرماندار سیاهکل خاطرنشان کرد که از دیگر طرح‌های گردشگری است که در این منطقه ایجاد می‌شود می‌توان به اجرا ۱۰ منطقه سوارکاری و طرح توسعه کریدور گردشگری البرز مرکزی (سیاهکل و دیلمان به رستم‌آباد) در منطقه دیلمان در قله درفک که دارای جاذبه‌های بین‌المللی است، اشاره کرد.

اسلامی با اشاره به بازدید اولین کارگروه بوم‌گردی از مناطق گردشگری این شهرستان اضافه کرد:

اعضای این کارگروه از تی‌تی کاروانسرای سیاهکل واقع در مسیر سیاهکل به دیلمان، کارگاه سفال و سرامیک، حمام تاریخی دیلمان و روستای زیبا و گردشگرپذیر تالش کول در بخش کوهستانی دیلمان دیدن کردند تا با ارزیابی ظرفیت‌های گردشگری سیاهکل بتوانند به ایجاد اشتغال پایدار در این منطقه کمک کنند .

بنا به اظهارات فرماندار سیاهکل، تی‌تی کاروانسرا یکی از بناهای قدیمی منطقه سیاهکل است که بیش از ۸۰۰ سال سابقه دارد و بهسازی و استفاده از آن به صندوق احیا کشور واگذار شده تا به بازسازی آن کمک کنند.

وی در خصوص ضرورت توسعه زیرساخت‌های منطقه این چنین بیان داشت که تلاش‌ها بر این است که با ایجاد زیرساخت‌های مناسب، شرایط برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و بوم‌گردی در منطقه فراهم شود.

شهرستان سیاهکل با ۲ بخش مرکزی و دیلمان در ۵۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست