بهره برداری از موزه مردم شناسی قاسم آباد در هفته دولت

قاسم اصلانی ، در گفتگو با گیلان مصور در این باره گفت :این موزه در مساحت ۱۰۰متر مربع در روستای قاسم آباد در حال احداث است و معماری آن در مراحل پایانی است وی ابراز امیدواری کرد، همزمان با هفته دولت، موره خصوصی مردم شناسی رودسر مورد بهره برداری قرار گیرد.
این فعال فرهنگی ضمن بیان پیشینه تاریخی و تمدن قاسم آباد، افزود: با توجه به اینکه روستای قاسم آباد در گذشته مرکز تولید چادر شب بوده و اخیرا این صنعت دستی احیا شده است، بخشی از این موزه اختصاص به این هنر دیرینه دارد.
اصلانی، با تاکید بر احیای میراث نیاکان، ابراز کرد: بخشی از موزه قاسم آباد که با هزینه شخصی در حال احداث است، به معرفی صنایع دستی منطقه اختصاص دارد؛ نمد مالی، چاشوبافی، لباس محلی قاسم آباد و حصیر بافی رودسر، عمده ترین صنایع دستی است که در این موزه در معرض دید عموم قرار می گیرد.

این کارشناس میراث فرهنگی با اشاره به لباس محلی قاسم آبادی، بیان کرد: لباس قاسم آبادی از قدیمی ترین پوشاک ایران است و بخشی از این موزه به معرفی این پوشاک می پردازد.
مجری موزه خصوصی قاسم آباد همچنین گفت: وسایل موزه مردم شناسی و صنایع دستی برای نمایش در این موزه آماده شده و تلاش داشتیم همزمان با آغاز سال نوی گالشی(نوروزبل) این موزه را افتتاح نماییم ولی برخی موانع موجب تاخیر شد.

 

موزه قاسم آباد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست