فرود پرندگان مهاجر در حیاط خانه های ماسال

رئیس اداره محیط زیست ماسال از احتمال ورود پرندگان و جانوران به محیط زندگی مردم جهت تهیه غذا ، خبرداد.
اسداله سعدی در گفت و کو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، افزود: پیرو گزارش اهالی روستاهای مرکیه و وشمه سرا از توابع شهرستان ماسال مبنی بر زنده گیری دوپرنده، مامورین یگان حفاظت شهرستان ماسال نسبت به تحویل پرنده ها شامل یک بهله لیل از تیره شاهینیان و یک قطعه بوتیمار از تیره حواصیلیان اقدام کردند.
  ریس اداره محیط زیست ماسال اضافه کرد: این پرندگان پس از انتقال به اداره و چند روز تیمار شدن و مراقبت و اطمینان از سلامتی آنها توسط همکاران حفاظت محیط زیست شهرستان ماسال در طبیعت رها شدند.
وی تصریح کرد: به دلیل سرما،احتمال ورود پرندگان و جانوران به محیط زندگی مردم جهت تهیه غذا وجود دارد. از مردم خواستاریم، به محض رویت چنین مواردی با نزدیکترین پاسگاه حفاظت محیط زیست تماس بگیرند.
سعدی بیان کرد: از مسافرین شهرستان خواسته  می شود نسبت به حفظ محیط زیست و زیبایی های ماسال توجه داشته باشند. به منظور ارتقای مشارکت و همکاری مسافرین در حفظ محیط زیست ماسال،جلسه ای را با هتلداران مناطق ییلاقی شهرستان ماسال برگزار کردیم تا شرکت کنندگان در جلسه با نحوه جمع آوری، تفکیک، انتقال یا امحای اصولی زباله آشنا شوند.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به گردشگر پذیر بودن شهرستان ماسال و وجود مناطق متعدد ییلاقی و جنگلی در شهرستان و لزوم آموزش مدیران اقامتگاه های این مناطق، در این جلسه ضمن تبیین و تشریح اصول جمع آوری و تفکیک و امحاء زباله برای حاضرین، اقداماتی همچون نصب تابلوها و بنرهای راهنمایی گردشگران، مصوب و به حاضران در جلسه ابلاغ شد.
به گزارش ایسنا، ماسال با جنگل های سر به فلک کشیده، درختان تنومند، آبشارهای طبیعی،غارها، حیات وحش و مراتع سرسبزش یکی از بهترین گزینه های مورد انتخاب پرندگان مهاجر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست