برآورد سرمایه گذاری صنعت گردشگری گیلان بالغ بر 18 هزار میلیاردریال

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گیلان؛ مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان اعلام نمود : با توجه به پیگیری های امور سرمایه گذاری تعداد 300 پروژه جدید با حجم سرمایه گذاری بالغ بر 18000 میلیارد ریال در دست اجرا می باشد .که اشتغال 4200 نفر در سطح استان را به همراه خواهد داشت.

امیرانتخابی در ادامه عنوان نمود : از میان 300 پروژه جدید؛ 36 طرح هتل،16 طرح مجتمع گردشگری،11 طرح هتل آپارتمان،126 طرح بوم گردی،34 واحد پذیرایی و سفره خانه سنتی ،53 طرح مهمانپذیر و … می باشد. وی در رابطه با تسهیلات سامانه کارا –بخش اشتغال روستایی اظهار داشت: با عنایت به ثبت نام متقاضیان دریافت تسهیلات بانکی در سال 97 و شش ماهه 98 ثبت نام شده در سامانه کارا بخش اشتغال روستایی تعداد 4258 طرح در معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری و ادارات شهرستانی بررسی و در نتیجه 2732 طرح ( گردشگری – بوم گردی – صنایع دستی ) در کمیته های مختلف فنی استان با برگزاری جلسات متعدد ، مصوب و به بانک های مربوطه معرفی گردیدند .

وی افزود: از تعداد طرح های معرفی شده به تعداد 1300 طرح ( گردشگری – بوم گردی – صنایع دستی ) به پرداخت رسیده است . ۱۰۵ هتل ، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ مسافرکاشانه، ۲۰ مجتمع سرگرمی و تفریحی، ۳۸ اقامتگاه بومگردی ، یک اسکله مسافربری و دریایی، ۲۸ اسکله گردشگری دریایی در گیلان وجود دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست