عملیات نشاء در ۸۳ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان گیلان انجام شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه ۳۵ درصد اراضی شالیزاری استان گیلان نشاء برنج شدند، گفت: عملیات نشاء در ۸۳ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان گیلان انجام شد.

علیرضا شعبان نژاد صبح امروز در نشست خبری در رشت با اشاره به اینکه فعالیت کشاورزان گیلانی در حوزه شالیکاری افزایش یافته است اظهار داشت: 35 درصد اراضی شالیزاری استان گیلان نشاء برنج شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با تاکید بر اینکه تاکنون عملیات نشاء در 83 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان گیلان انجام شده است افزود: بالغ بر 32 هزار هکتار از نشاء مذکور به‌طور مکانیزه در اراضی شالیزاری گیلان صورت گرفته است.

شعبان نژاد با بیان اینکه تاکنون 51 هزارهکتار از اراضی شالیزاری استان گیلان به‌صورت سنتی و دستی نشاء برنج شده است خاطرنشان کرد: دمای هوا استان گیلان در چندین روز آینده شرایط مناسبی برای کشت و نشاء برنج دارد و به کشاورزان توصیه می‌شود از فرصت مذکور استفاده کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به اینکه کشاورزان هوادهی به خزانه‌های برنج را با افزایش دمای هوا جدی بگیرند تاکید کرد: کشاورزان گیلانی در انتقال نشاء برنج به زمین‌های اصلی تعجیل داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزان می‌توانند از آب‌های موجود و رهاسازی آب از سد سپیدرود برای کشت نشاء خود نهایت استفاده را داشته باشند بیان کرد: پوشش پلاستیکی مرزهای اراضی شالیزای از اقدامات تاثیرگذار در هدر رفت آب است که کشاورزان می‌توانند از این شیوه در مدیریت آب زراعی استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست