مونیخ راه حل مشکل ترافیک خود را در آسمان می‌جوید

ترافیک خیابان‌ها تبدیل به معضلی اساسی در خیلی از شهرهای جهان شده است. مونیخ در حال مذاکره در مورد راه اندازی یک خودروی کابلی مشابه با سیستمی است که در «برست» فعالیت می‌کند

 

مونیخ، آینده‌ی حمل و نقل عمومی خود را در آسمان می‌جوید. این شهر در حال مذاکره برای ساخت تله کابین‌های ۴٫۵ کیلومتری برای اتصال دو منطقه در بخش شمالی شهر است. در صورت موثر بودن تله کابین‌های پیشنهادی می‌توان از آن در بخش‌های دیگر شهر هم استفاده کرد. این خط ارتباطی بین دو ایستگاه متروی «Oberwiesenfeld» و «Studentenstadt» ساخته می‌شود که تنها ۴٫۵ کیلومتر با جاده‌ی اصلی فاصله دارد. علی‌رغم فاصله‌ی کوتاهی که بین این دو ایستگاه وجود دارد، برای جابجایی بین آن‌ها باید از پنج ایستگاه مترو به سمت مرکز شهر عبور کرد، خط مترو را عوض کرد و باز هم پنج ایستگاه دیگر را در جهت متفاوتی طی کرد. راه دیگر برای پیمودن این مسیر، رانندگی در میان ترافیک سنگین منطقه است.

این پیشنهاد تا کنون با حمایت‌های زیادی روبرو شده است و از شانس زیادی برای اجرا برخوردار است. با این حال، باید به این موضوع هم توجه کرد که تله کابین‌ها در شرایط ویژه و برای انتقال جمعیت در مناطق تپه‌ای عملکرد خوبی دارند؛ اما استفاده از آن‌ها در شهرها به نتایج متفاوتی منجر می‌شود. به عنوان مثال، خطوط هوایی امارات در لندن در کمال تاسف هیچ کاربردی ندارد؛ حتی گزارش شده است که ایموجی اتومبیل کابلی، کم‌کاربردترین ایموجی در توییتر است. نکته‌ی تلخی است.

حمل و نقل عمومی فعلی مونیخ تلاش می‌کند که مردم را در بیرون از مرکز شهر نگه دارد. شاید این کار برای مسافران خوب باشد، اما برای مردمی که در بخش شمالی شهر سکونت دارند و فقط به دنبال یک جابجایی راحت بین دو منطقه‌ی نزدیک به هم هستند، اصلا خوب نیست. پروژه‌های مشابهی که به تازگی در بخش‌های دیگر اروپا اجرا شده‌اند، نتایج نسبتا خوبی داشتند. به ویژه، فرانسه، یکی از طرفداران پر و پا قرص تله کابین است و پنج پروژه‌ی تله کابین را در حال حاضر در دست اجرا دارد که قرار است تا سال ۲۰۲۱ راه اندازی بشوند. تله کابینی که از روی رودخانه‌ی برست می‌گذرد و در انتهای سال ۲۰۱۶ آغاز به کار کرد، ۱٬۰۰۰٬۰۰۰مین مسافر خود را در ماه گذشته جابجا کرد که با توجه به جمعیت ۳۰۰٬۰۰۰ نفری منطقه، عملکردی چشمگیر است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست