چگونه سفر بی زحمتی داشته باشیم؟

حتما کسانی را دیده اید که وقتی به سفر می روند، گویی می خواهند اسباب کشی کنند  و به خودشان زحمت می دهند. این مطلب را با توجه به همین نکته نوشته ایم. نکاتی مفید برای راحت  تر سفر کردن شما:

۱- اولین گام برای راحت تر بودن در مسافرت، به همراه داشتن چمدان کوچک است، مثلا یک کوله پشتی. اگر هم کوله پشتی جادار و مناسبی پیدا نکردید می توانید از کیفهای مدرسه ای استفاده کنید. زیرا هرچه کیفتان کوچکتر باشد، حمل آن برایتان راحت تر است و بدین ترتیب همیشه مطمئن هستید که لوازم ضروری همراهتان هستند. اگر فضای کافی برای حمل همه ی وسایل خود ندارید، فقط لوازم ضروری و شخصیتان را بردارید.
۲- به این موضوع که سفرتان ممکن است چقدر طول بکشد، اهمیت ندهید. سفر برای داشتن اوقات خوش است پس به هیچ وجه فکرتان را به این مسئله مشغول نکنید که چه بپوشید و چه نپوشید. فقط به این توجه داشته باشید که لباسهایتان مناسب باشد. بهتر است آنهایی را بردارید که به شما بیشتر می آیند تا احساس خوبی داشته باشید. همچنین همیشه یک لباس گرم به همراه داشته باشید تا اگر هوا سرد شد، بپوشید. و سعی کنید کفش راحتی به پا کنید تا پاهایتان خسته نشوند.اما دقت کنید که بیش از یک لباس گرم باعث زحمت خواهد شد.
۳- در سفر به خودتان و همسفرانتان سخت نگیرید و حساسیت های خانه و کار را کنار بگذارید و از هر فرصتی برای لذت بردن استفاده کنید.
۴- بهتر است برخی لوازم را مثل چسب زخم و قرص ضد تهوع ، نخ و سوزن ، صابون ، چاقوی چند کاره، طناب محکم و کم حجم ، کبریت یا فندک به همراه داشته باشید.
۵- به یاد داشته باشید که در سفر همیشه ممکن است شرایط پیشبینی نشده ای به وجود بیاید و هزینه هایی به دنبال داشته باشد، پس بهتر است برای این مواقع آمادگی کافی داشته باشید. اگر فراموش کردید وسیله ای را بردارید ،اصلا نگران نشوید و در صورت نیاز آن را تهیه کنید. سعی کنید کمترین، سبک ترین و ضروری ترین لوازم را بردارید و وقت خود را صرف خوشگذرانی کنید.
۶- به جای حوله می توانید از دستمال کاغذی لوله ای استفاده کنید تا جای کمتری بگیرد. همچنین همانطور که گفته شد ، یک چاقوی سوییسی (چاقوی چند کاره)  می تواند جای بسیاری از وسایل اضافی را بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست