امنیت در گیلان؛ ارمغانی برای گردشگران

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان؛ نشست بررسی مسایل و مشکلات دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری با حضور معاون پلیس امنیت اخلاقی استان برگزار شد.

در این نشست حمیدرضا آذرپور با تاکید بر اینکه “امنیت” مهمترین شاخصه گردشگری است، اظهار کرد: گردشگری صنعتی فرابخشی است که در سایه امنیت شکل می گیرد. فراهم بودن شرایط ایمن برای گردشگران گیلان مزیتی مهم در حوزه گردشگریست.

وی بر لزوم فراهم آوردن شرایط ایمن برای گردشگران گیلان تاکید کرد و گفت: یکی از مهمترین مسائل در بحث گردشگری استان اجرای تورهای غیرمجاز است که در این بخش افرادی بدون داشتن تخصص های لازم و اخذ مدارک قانونی مبادرت به تورگردانی می نمایند.

آذرپور با بیان مراحل و چارچوب قانونی برگزاری تور و نیز نحوه انتخاب راهنمایان؛ به اقدامات نظارتی در این خصوص اشاره کرد و افزود: در صورت بروز تخلف در قوانین هنگام اجرای تور ، تمدید سالانه کارت راهنمای خاطی امکان پذیر نخواهد بود.

این مسئول گزارشی از فعالیت های صورت گرفته از سوی دفاتر خدمات مسافرتی و آمار تورهای برگزار شده را ارائه نمود و با تاکید بر ضرورت آشنایی با قوانین و مقررات موجود؛ خواستار برگزاری کارگاه آموزشی ویژه با حضور معاونت پلیس امنیت اخلاقی و معاونت پلیس پیشگیری ،  راهنمایان گردشگری و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی گیلان شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست