افتتاح موزه توهمات در دبی

موزه توهمات که تاکنون در چندین کشور برگزار شده است، در تاریخ دوازدهم سپتامبر در دبی افتتاح خواهد شد و جاذبه‌های چالش برانگیزی را در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد داد.

 

بر طبق یک گزارش منتشر شده، یک ابر جاذبه گردشگری به زودی در دبی افتتاح خواهد شد. بازدیدکنندگان و ساکنان این شهر با ورود به چرخ گردون گیج‌کننده تجربه‌ای بینظیر در موزه مشهور توهمات کسب خواهند کرد.

طبق گزارشات خلیج تایمز، این موزه که قرار است در نزدیکی خور دبی (Dubai Creek) در بخش توسعه ال سیف (Al Seef) در تاریخ دوازدهم سپتامبر (۲۱ شهریور ۱۳۹۷) افتتاح شود، دارای بزرگ‌ترین مجموعه خطاهای دید (توهمات نوری) در موزه توهمات جهانی و خانه ۸۰ نمایشگاه در تمامی اندازه‌ها و اشکال است.

مفهوم و تصور کلی موزه توهمات که اولین بار در زاگرب، پایتخت کشور کرواسی در سال ۲۰۱۵ شروع به کار کرد، تاکنون در کشورهای بسیاری چون عمان، آلمان، اتریش، مالزی و غیره گسترش یافته است.

در این گزارش با اشاره به سخنان واروارا اسویکیوا (Varvara Svischeva)، مدیر موزه توهمات دبی، آمده است:

نمایشگاه‌های موزه توهمات دبی با دقت انتخاب شده‌اند تا بیشترین جذابیت ممکن را برای ساکنان این کلانشهر منحصر به فرد و گردشگران بین‌المللی فراهم کنند.

اسویکیوا می‌گوید:

مغز انسان یک ابر کامپیوتر شگفت‌انگیز است که واقعیت را در یک فرآیند با جزئیات و استادانه از طریق جمع‌آوری اطلاعات از حواس پنج‌گانه، درک و تفسیر می‌کند. ذهن در مواجهه با اوهام و خیالات، با ترکیب برخی جزئیات و حذف برخی از آن‌ها، یک تجربه حسی خلق می‌کند که منطق را به چالش می‌کشد. دیدن پاسخ‌های جهانی مردم به نمایشگاه‌های موزه توهمات، همیشه باورنکردنی است. این واکنش‌ها در سراسر جهان یکسان است.

آیتم‌های کامل این موزه هنوز رونمایی نشده است، اما موزه توهمات دارای یک تونل گردابه‌ای به همراه سیلندر چرخان خواهد بود که ذهن انسان را به گونه‌ای فریب می‌دهد که فکر می‌کنید زمین زیر پایتان در حال تغییر مکان است.

اتاق ایمز (Ames Room) نیز به مهمانان اجازه می‌دهد که بسته به موقعیت‌شان، در اندازه‌های متفاوتی خود را ببینند.

بازدیدکنندگان در این موزه جالب ترغیب می‌شوند تا با نمایشگاه‌ها ارتباط برقرار کنند و عکس بگیرند.

قیمت بلیط این موزه برای بزرگسالان، ۸۰ درهم امارات متحده عربی (۲۱٫۷ دلار) و برای کودکان ۶۰ درهم (۱۶٫۳ دلار) خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست