بازدید رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست از پناهگاه حیات‌وحش سلکه+تصاویر

عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در حاشیه سفر به استان گیلان از پناهگاه حیات‌وحش سلکه بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور عصر امروز در حاشیه سفرش به استان گیلان از پناهگاه حیات‌وحش سلکه در صومعه‌سرا بازدید کرد.

در این بازدید که با حضور مصطفی سالاری استاندار گیلان و جمعی از مدیران و نمایندگان مجلس استان گیلان صورت گرفت مباحثی مانند راهکار احیای تالاب انزلی مورد بررسی قرار گرفت.

پناهگاه حیات وحش به محدوده‌ای از منابع طبیعی کشور اعم از جنگل و مرتع و دشت، آب و کوهستان اطلاق می شود که دارای زیستگاه‌های طبیعی و شرایط اقلیمی خاصی برای جانوران وحشی بوده و به‌منظور احیاء این زیستگاه‌ها تحت حفاظت قرار می‌گیرد.

منطقه پناهگاه حیات وحش سلکه در محدوده ای به مساحت 360 هکتار به عنوان پناهگاه حیات وحش تعیین شده است که در قسمت جنوبی تالاب انزلی و در محدوده شهرستان صومعه سرا قرار دارد.

پوشش گیاهی این منطقه شامل گیاهان توسکا، بید، صنوبر، تمشک، علف هفت بند، سرخاکولی، تاج ریزی و گیاهان آبزی مانند نیلوفر تالابی، تراپا، نی، لویی، اسپرغان، آلاله آبی و عدسک‌ها است.

عمده پرندگان این منطقه گونه‌های مهاجر آبی مانند انواع قو، غاز و مرغابی‌ها از جمله سرسبز، گیلار، خوتکا، سرحنایی، اردک سیاه کاکل، اردک ارده ای، چنگر، چنگر نوک سرخ، انواع حواصیل، اگرت، گاوچرانک، چوب پا، آووست، ماهیخورک، پرستو و انواع گونه‌های شکاری مثل سنقر تالابی، عقاب تالابی هستند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست